lørdag 5. desember 2009

Brellan

ENDELIG har jeg fått meg nye briller! Jeg har gått med linser i mange år nå og har på alle måter stortrivdes med det. Men nå er øynene mine helt uttørket på grunn av cellegiften (i tillegg til at jeg nesten ikke har spytt i munnen, merkelig følelse), så nå kan jeg kun bruke linser hvis jeg skal noe spesielt. De brillene jeg hadde liggende i bakhånd var av gammel årgang med for dårlig styrke og jeg har bare en følelse i forhold til dem; vrede. Jeg blir rett og slett litt sint av å ha de på for de er så stygge og ubrukelige. Men nå har jeg endelig fått gjort noe med saken og det til en god pris. Jeg fikk nemlig to par briller til prisen av en, så nå kan jeg veksle litt slik at jeg ikke blir lei. Jeg får de om et par uker, jippi!

Jeg var i storform i går. Og da mener jeg virkelig storform. Forrige gang jeg skulle prøve briller var 4 dager etter cellegiften og da følte jeg nesten at jeg kom til å besvime i butikken, så jeg måtte bare avbryte letinga. Denne gangen prøvde jeg briller i nesten en halv time uten å bli sliten. Da jeg hadde funnet de jeg ville ha og jeg fremdeles følte meg i like fin form som da jeg kom inn, så glemte jeg rett og slett at jeg var syk. Jeg gikk ut på gata og inn i en skobutikk med masse folk. Jeg tittet litt rundt og så plutselig slo det ned i meg at her kunne jeg jo ikke være. Jeg surret skjerfet mitt rundt nedre del av ansiktet og skyndte meg ut. Det var en merklig opplevelse. Tanken om sykdommen kverner liksom rundt oppi der mer eller mindre konstant, så det var uventet å plutselig bare glemme den på den måten.

Jeg har funnet ut at det er mer frusterende å være syk når man føler seg frisk enn å være syk når man faktisk føler seg syk. Når jeg føler meg syk så savner jeg ikke det gamle livet mitt i like høy grad, for da er bare tanken på å gjøre noe aktivt utmattende. Men når jeg føler meg frisk og egentlig godt kunne tenke meg å være med på ting, så er det veldig frustrerende å ikke kunne ha muligheten til å gjøre det. Jeg prøver å finne på ting å gjøre som kan holde meg sysselsatt når jeg føler meg fin. Jeg har blant annet funnet en liten kurv jeg skal hekle! De fleste rundt meg begynner å le når de hører at jeg skal gjøre håndarbeid (forståelig nok egentlig), men så sant jeg ikke får senebetennelse i armene så skal jeg fullføre den. Jeg må bare lære meg å hekle først, hehe.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha kurv faktisk! Hva skal du bruke den til? Jeg skal ikke le så høyt egentlig, håndarbeid er chill. Tenkte å strikke litt i jula:) Hvis du ikke finner ut hvordan du skal gjøre ting, så kan jeg anbefale youtube. Ligger i hvert fall mange filmer der om strikking, så er sikkert noen om hekling også ;)

Gleder meg til å se de nye brillene!

Fred ut. K.

Anniken sa...

Jeg skal ha sminken min i den. Den ligner litt på de små kurvene man kan få kjøpt på IKEA. Jeg tror den blir voldsomt flott;)

Maria Klint sa...

Dejligt at du også kan glemme du er syg.

Margrethe sa...

Youtube er tingen for å lære håndarbeid. Jeg driver å strikker min første ullsokk nå etter å ha sett på youtube:)

Selv om det er frusterende å være syk når man føler seg frisk, så må det jo være positivt også at du ikke føler deg i dårlig form...

Du må legge ut bilder av deg selv med de nye brillene på:)

Anniken sa...

Bilder kommer når brillene kommer:)

Ja jeg er kjempefornøyd med at formen er på en bratt oppoverstigende kurve. Tror jeg tåler denna giften relativt bra, og dermed er veldig heldig i forhold til mange andre.

Og det er deilig å kunne glemme at jeg er syk. De siste par dagene har jeg nesten ikke følt meg syk i det hele tatt!

Anonym sa...

Og jeg vil gjerne lære bort både å hekle og strikke!
Tante Berit

Emrik sa...

Hei du kjære Anniken! Visste ikke at du hadde blogg, da har vi noe til felles;) Nå har jeg lest hele og jeg tror ikke du har det noe morsomt med den dritten inni deg. Men jeg tror at du greier å mobilisere alle kreftene du trenger til å overvinne den. Etterhvert kommer du vel opp til Alta igjen også som jeg forstod. Det er det mange som blir glade for. Hvertfall mamma, da skal hun og pappa banke deg og Erlend i Alias. Jeg gleder meg også til vi kan leke sammens. Kanskje vi også kan lage sorbet av bærene du var så snill å plukke i høst, og en fondant kanskje:) Høres ut som du har en sunn holdning til alt dette! Fortsett sånn så får vi masse kosetid når du kommer "hjem" igjen!! Klem. Mamma og pappa hilser også

Gaina Golf sa...

Sender en Youtube hilsen: Erik Hartman

Anniken sa...

Berit: Hekle- og strikketips tas imot med stor takk:)

Emrik: Gleder meg masse til leketid i Alta. Hører du har blitt så flink til å rulle!

Galina: Huff det var både vondt og hysterisk morsomt å se på på hehe

Legg inn en kommentar