søndag 20. desember 2009

Førjulsstemning

Konserten med Odd Nordstoga og Sissel Kyrkjebø i Spektrum klinger i bakgrunnen fra etasjen under i dette øyeblikket (onkel Hjalle har tatt den opp) og gir meg skikkelig julestemning. Jeg har i det hele tatt hatt bra julestemning gjennom hele desember i år. Jeg tror det er fordi jeg har hatt tid til å kjenne etter. Vanligvis er jo hele desember over i en fei fordi jeg stresser fra det ene til det andre hele tiden. Og så har jeg fått så mange pakkekalendere! Jeg får av mamma hvert år (jeg har sagt til henne at det skal vi fortsette med til jeg er iallefall 40) og tror du ikke mine gode danske venninner også hadde laget og sendt meg en. Og ikke nok med det; jeg er for tiden på Langhus og her hang det pakker med en liten "A" på i trappa da jeg kom. Det er jo bare hygge og luksus fra alle kanter.

Jeg har hatt det så fint denne tiden mens jeg har vært på østlandet. Etter cellegiften dro jeg som sagt til mormor og morfar og hygget meg med familie som jeg ikke har sett på lenge. Så dro jeg til Ole Henrik og var der noen dager. Vi slappet av og koste oss med god mat, Ringenes Herre, skamklipping og julelunsj med vennene hans. Mens jeg var der fikk jeg besøk av studievenninnene mine fra Blindern og av ei venninne fra folkehøyskolen som kom hele veien fra Notodden for å besøke meg en dag. Det var førjulskos i lange baner. Så dro jeg ut til Langhus og er her fremdeles. Det vil altså si at jeg for tiden er gjenforent med min kjære Kristine. Det har vært et etterlengtet gjensyn. Det siste jeg sa til henne da jeg dro fra Alta var: "sees sikkert i neste uke". Det ble ikke akkurat sånn. Det kommer sikkert bilder fra uka vår sammen på Altabloggen iløpet av romjula/nyåret.

Jeg kan ikke tro at det er julaften på torsdag. Tiden går så fort når man ser tilbake på den, jeg føler desember bare har flydd avgårde. På onsdag er det ny cellegift. Jeg kjenner jeg blir litt uvel i magen ved tanken på det. Det er ikke noe særlig de greiene der altså. Men heldigvis så har jeg vært enda bedre etter denne cellegiftkuren enn etter den forrige. Jeg har kommet meg fortere på beina igjen etter å ha blitt slått ut av giften (jeg ligger alltid på sofaen et par-tre dager etter kur og så begynner jeg etterhvert å fungere igjen), hatt god matlyst, gått raskere ute på tur og ja, i det hele tatt følt meg bedre. Dessuten har jeg ikke opplevd den sviinga i munnen denne gangen, og jeg tror det er fordi at forrige gang glemte de å si til meg at det var viktig å drikke mye vann (de sa det ikke før ettermiddagen dagen etter kur). Jo fortere avfallsstoffene skylles ut, jo fortere kommer man seg på beina og jo færre plager opplever man, har jeg nå lært. Og det ser ut til å fungere, jippi:)

Jeg får bare håpe at de får gitt meg kur på onsdag. Det er slettes ikke sikkert siden immunforsvaret mitt var så elendig forrige gang. Når immunforsvaret mitt er dårlig ved begynnelsen av en kur så skjønner ikke jeg hvordan det skal klare å bygge seg opp til akseptable verdier til neste, når det ikke klarte å bygge seg opp etter første kur da jeg i utgangspunktet hadde normalt immunforsvar. I tillegg er denne kuren en dag tidligere enn planlagt (jeg skulle egentlig hatt cellegift på julaften, men heldigvis ble ikke det noe av). For at immunforsvaret mitt skal få bygget seg opp er det bare en ting jeg trenger og det er tid. Hvis blodprøven jeg tar onsdag morgen viser at immunforsvaret mitt er for dårlig til at det er forsvarlig å sette en ny kur, så er det bare å sette seg ned og vente noen dager til det har kommet seg igjen. Da blir det jul på Grønland i leiligheten til Ole Henrik. Tror det kan bli koselig det også, men aller helst håper jeg på å komme hjem.

Nå skal jeg gå ned til Kristine og spørre om vi skal spille Super Mario Bros 3 på sånn eldgammal nintendo. For et fantastisk spill! Vi spiller på 42" flatskjerm med surround-anlegg og målet er å runde det før jeg drar herfra. Det gjør vi lett! ;)

3 kommentarer:

Margrethe sa...

Og hvis dere skulle trenge hjelp med Super Mario Bros 3 så kommer jeg hjem på tirsdag for å spille sammen med dere:)

Anonym sa...

Og fra en som har sett på deg og hue ditt på nært hold de siste dagene, frisyren er ny, men alt kler den smukke osv, og hadde jeg visst at du er syk så hadde jeg ikke trodd det etter å sett deg på besøk i snart en uke..
Hold ut, hilsen onklel Hj.

Emrik sa...

håper du får kose deg i jula:D

Legg inn en kommentar