søndag 13. desember 2009

Neeeeeeei

I går kveld klødde jeg meg litt i hodet og da fulgte det med masse hår med hånda mi. I dag da jeg skulle dusje stod jeg igjen med en hårball i hver hånd etter at jeg hadde tatt i balsam. D-dagen er kommet, drittdagen jeg håpte jeg på et eller annet vis kunne slippe unna. I kveld er det fram med barbermaskinen, jeg orker ikke å sitte og se på at det faller av. Ifølge de på Radium er det mange som klamrer seg til håret til det omtrent ikke er mer igjen før de klipper seg kort eller barberer det bort. Det er ikke noe for meg. Syns jeg ser jeg går rundt med sånn Gollum-frisyre til slutt, hehe. Og jeg vil ikke klippe meg kort heller, for jeg orker ikke at det skal bli tynnere og tynnere. Nei, jeg må bare dra av plasteret i full fart slik at smerten blir minst mulig. For det er ganske mye smerte knyttet til dette her, skal jeg være helt ærlig. Jeg har alltid fått mye komplimenter for håret og krøllene mine, og det føles utrolig trist at jeg ikke får tilbake det håret jeg har nå før om tidligst et par år. Jeg får jo hår før den tid, men det skal jo gro en stund før det blir langt igjen. Men ofte når det er noe som er veldig trist så tenker jeg på en situasjon som kunne ha vært verre, og det kunne ha vært verre hvis en garantert bivirkning av cellegiften var at jeg ble blind. Jeg kom på det i går da jeg skulle legge meg og det var så mørkt at jeg omtrent ikke kunne skjelne mellom når jeg hadde øynene oppe og igjen. Tenk hvis det skulle ha vært sånn hele tiden! Det ville ha vært betraktelig verre. Heldigvis er håravfallet forbigående (men jeg syns allikevel det er ille nok).

Jeg har gitt Ole Henrik lov til å skamklippe meg før jeg barberer det helt av. Prosessen og (kanskje) det endelige resultatet får dere se iløpet av uka.

Jeg har fått meg en veldig fin parykk da. Det er ekte hår så man kan nesten ikke se at det er en parykk en gang. Den har ca samme hårfarge som mitt hår og er lang. Dessuten kan jeg krølle den så jeg tror man må kjenne meg godt for å kunne se at jeg bruker den. Tror ikke jeg kommer til å bruke den så mye, bare når jeg skal ut blant folk, men den er jo kjekk å ha hvis jeg vil stase meg litt opp en gang innimellom. Jeg legger ut et "minnebilde" om håret mitt slik det er nå, sukk...

6 kommentarer:

Emrik sa...

Ja, det hadde du! Deilige krøller! Skjønner at det er trist å miste håret. Jeg har også mista endel hår, på en flekk i bakhodet. Det er IKKE noe kult altså. Men vi får trøste oss med, som du sier, det kommer tilbake. Sterkt tilbake og da skal alle atter bli blendet av vår skjønnhet;) stor klem fra Alta. Mam og pap hilser masse.

Anonym sa...

Lest gjennom hele bloggen din no...trur ikkje helt at æ helt klare å skjønne at alt e fakta..synes jo at det akkurat va at vi starta på skolen og æ ble kjent med dæ og Kristine, Anette, Ingrid og alle andre..hmm..det e værtfall rart kjenne æ, fikk tel og med klump i halsen..enda har jo ikkje vi kjent kværandre så innmari længe! det som æ åsså synes e vældi rart e at æ bare førr nån daga sia(midt i eksamen lesinga), satt å leste gjennom bloggen tel ho jenta som hadde kreft, ho som ble så kjent..Og da tenkte æ over kor rart det måtte være å kjenne nån som har kreft. Åsså får æ plutselig vite detta... Ska virkeli følle med på det du skriv her inne! Åsså e æ vældi gla førr at du starta i alta før detta ble kjent..sånn at vi kunne møte dæ åsså(oi detta ble vældi klisje ser æ)..men det e værtfall særiøst!æ glede mæ vældi tel jentekveld på nyåret eller no:) heie på dæ og imunforsvaret ditt æ! Stor klæm fra Gabba

Anonym sa...

ps. æ trur du bli like fin uten hår som med:) (gabba)

Anonym sa...

Jeg understreker kommentaren over: Alt kler den smukke! :)

Anonym sa...

Jeg henger meg på uttalelsen om at alt kler den smukke!!:) Du er ei flott jente golfus - og med hår eller ei, vil du alltid være fin for meg!! det er så stærkt å lese de ting du skriver i bloggen, det føles helt uvirkelig!! jeg gleder meg sånn til å endelg få treffe deg igjen snart!!!!:):) hang in there honey!! svæææær klem fra mariell

Anonym sa...

Skal bli veldig hyggelig å hilse på deg igjen,,,,så hjertelig velkommen til å bo og være hos oss en ukes tid nå. (ps du og Kristine har nok mye å snakke om !!)
klem fra onkel Hj.

Legg inn en kommentar