tirsdag 19. januar 2010

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!

Som dere sikkert gjetter av overskriften så har jeg gode nyheter: Jeg kan fortsette med lavdoser!!!!!!!! Gleden er nesten ubeskrivelig. Jeg føler jeg svever rundt på en rosa sky i en usannsynlig lykkeverden. Da jeg kom inn til legen så registrerte jeg raskt at han var ganske munter. Jeg tenkte med meg selv at han kunne bare våge å gi meg dårlige nyheter når han var så munter. Da vi satte oss ned så spurte han litt om hvordan det gikk med meg osv, men jeg vet nesten ikke hva jeg svarte for alt jeg tenkte var "si det, si det, si det". Så kom det frem at behandlingen hittil hadde vært veldig vellykket og svulstene mine har trukket seg over gjennomsnittet mye tilbake. Den største, som hadde vokst inn i lungen, var nå mer enn halvert og den andre klumpen som lå midt i brystet hadde også krympet noen cm. Med en så god virkning av behandlingen var det ingen grunn til å gå over til sterkere saker. For en lettelse! Jeg spurte også om han kunne si noe om prognosene mine for å bli frisk, og han sa at i utgangspunktet var det 75-80 % sannsynlighet, men siden PET-scanen var negativ (dvs at jeg ikke har noen aktive kreftceller i kroppen), så har sjansene mine økt til 90 %. Det må man kalle ekstremt gode odds, iallefall i kreftverden. For en lykkedag dette er!

Siden jeg er med i dette forskningsprosjektet så skal det ved hjelp av randomisering  avgjøres om jeg skal fortsette med nøyaktig de samme ingrediensene som jeg har hatt til nå, eller om jeg skal droppe et stoff. Forskere har sterk mistanke om at det ene stoffet i kuren er overflødig og dermed kan elimineres. Da jeg først meldte meg på prosjektet så håpte jeg at jeg skulle havne i gruppen som fikk alle ingrediensene, bare for å være på den sikre siden liksom, men etter at legen snakket litt mer om det i dag så har jeg ombestemt meg. Dette stoffet ,som jeg dessverre ikke husker hva heter (men det er er B'en i en ABVD-kur), kan visst ofte gi lungeproblemer, og 5-10 % av pasientene dør av dette stoffet alene. Nå er ikke jeg i risikogruppen for å dø, men jo mer gift jeg kan slippe unna, jo bedre, tenker jeg. Jeg får vite iløpet av dagen hvilken gruppe jeg havner i. Det er visst ledelsen for prosjektet i England som foretar trekningen, så legen venter bare på en faks derfra.

Det ble ikke så mye søvn i natt så nå trenger jeg en middagslur. Jeg skal legge meg ned på sofaen, lukke øynene og sovne med et stort glis om munnen. Livet er herlig når det går riktig vei:)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaa!! Hipp hurra for deg Anniken!!!:):) dette var flotte nyheter!!!! Weee!! keep going strong Golf - du e go!!
Maaaaaange klemmer fra Mariell

Anonym sa...

Vi er så glade, og så er vi veldig stolte av måten du takler dette.
Hilsen oss på heia.

Anonym sa...

Gratulerer Anniken. Jeg er såååå glad på dine vegne!!!!!
Klem, Lise

Lillian sa...

Hurra! ;)

Emrik sa...

1-0 til deg! Hurra hurra hurra! Da kommer du hit på besøøøøøøk:D

Margrethe sa...

Hurra! Jeg viste det hjalp at jeg har krysset både fingre, armer og tær helt siden fredag;)

Anonym sa...

Åh, så bra, lykken smiler til snille jenter! Hilsen oss i Stovnerbakken (som har to "tv-spilltyper" stående dersom du vil låne)

Anonym sa...

Kære Anniken!
Vi har også krydset fingre for dig her i Greve(DK), og vi er så lykkelige på dine vegne!!!
Glædestårerne flyder på dine vegne.
Kærligst Erik og Birgit
(Marias forældre)

Anonym sa...

Da er første runde unnagjort, og du leder stort. Stå på videre! Tante Lise

Anonym sa...

Anniken så herlig!!! :) Du er kjempe tøff, og dette går veien!!

Jeg ber for deg.

klem sol

Anonym sa...

Kjære Anniken!

Nå ble jeg glad!!!!!!
Dette var jo bare den beste nyheten vi kunne få.

Stå på videre, du er knall tøff!

Stor klem fra Elin

Anonym sa...

Hei på deg, Anniken!!

Så glad jeg ble når jeg leste dette her, GRATULERER! Jeg har tenkt så mye på deg.
Må bare kommentere det fantastisk motet du har=) Stolt av deg. Stå på.

Klemmer i fleng -Ida.

Legg inn en kommentar