torsdag 18. mars 2010

Seieren er innen rekkevidde!

Jeg skal bli frisk! 28. april er siste dagen med cellegift. Lettelsen er enorm. Jeg fikk ny cellegift i går så nå er det bare 3 igjen. Jeg kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til de tre siste, men det føles så uendelig mye lettere å ta fatt på de nå som jeg vet at friskmeldingen nærmer seg. Eller, legen måtte legge inn et lite forbehold om at ting kan endre seg, men jeg forstod det slik at det ville ha vært meget spesielt om det hele plutselig begynte å gå andre veien nå. Han sa det ville ha vært så spesielt at da ville de nesten begynne å lete etter andre ting som kunne være galt. Han spurte også med et smil om munnen om jeg hadde begynt å planlegge hva jeg skulle gjøre til høsten så jeg tolker det dit hen at jeg snart er kreftfri. Jeg skal inn på ny kontroll 11. mai og da får jeg vite endelig om de har fått tatt alt.

Jeg har vært litt bekymret for muligheten for tilbakefall. Selv om det fins flere behandlingsalternativer om det skulle skje, så er jeg ikke akkurat lysten på å måtte gjennomgå en runde til (som isåfall vil bli mye hardere enn den runden jeg holder på med nå). Jeg spurte legen om sannsynligeten for tilbakefall var stor og da kunne han informere meg om at Hodgkins Lymfom er en av de mest kurerbare kreftformene som finnes, og det er kun 5 % som får tilbakefall. 5 %! Jeg skal så sykt ikke bli en del av de 5 prosentene. No way! Nå skal jeg bli ferdig med denne møkkasykdommen for alltid. Jeg tror jeg går en fin sommer imøte:)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrolig bra å høre! :) Ikke lenge igjen nå, så er du frisk og tilbake for fullt :)

Klem fra Rita A.

Anonym sa...

JAAAAAA!!!! Nå ble jeg så utrolig glad! Med ei tåre i øyekroken kan e ikke si hvor mye jeg gleder meg til påska og sommeren og tanken på at du snart blir helt frisk! For en fantastisk dag! Kjempegla i dæ Golf! You're the ultimate fighter! Stor klem fra Slovakia :)

Anonym sa...

HURRA! Det var utrolig godt å høre, Anniken :) Sees snart, gleder meg helt vanvittig mye! Klem fra Elvia

AK sa...

Dette va jo kjempenyheter! Utrolig bra å hørra :D
krysse fingrene for deg videre ;)
klem

Anonym sa...

dette er supert:D Gleder meg til å se en sprudelende super energi rik Anniken! Og jeg har plass til deg om en Bergens tur ligger noe sted i planene :D

klem

Mette

Anette sa...

woooohoooiiii! kunne man ha fått en bedre beskjed enn dette?

Anonym sa...

Nå ble jeg glad:-) Fulgt bloggen din og tenkt på deg, så utrolig deilig å lese de gode nyhetene!! Kjempe glad på dine vegne!!
Line S

Anniken sa...

Takk for alle fine kommentarer:) Jeg blir så glad når andre blir glad på mine vegne:)

Anonym sa...

Og nå har jeg fått svar på det jeg lurte på, det går veldig framover med deg og det gleder meg enormt å høre. Stå på siste mnd også og så skal du se det du vil blomstre i takt med våren og da kan vi alle si "Kom mai du skjønne milde" osv..
mvh onkel Hj.

Legg inn en kommentar