mandag 3. mai 2010

En liten oppdatering

Jeg skriver en kjapp oppdatering, selv om jeg ikke har så mye tid, for jeg tror ikke jeg har mulighet til å skrive igjen før torsdag. Eller, tid har jeg jo nok av, men jeg har så lite tid hvor jeg har overskudd til å skrive eller gjøre andre hyggelige ting, og den tiden vil jeg helst bruke på Erlend akkurat nå.

Jeg har gjennomført forhåpentligvis siste kur og er over den verste kneika. Erlend har vært ved min side hele tiden og det er jammen godt han er en tålmodig sjel. Aktiviteten min/vår de siste dagene har begrenset seg til å ligge på sofaen og hvile, ligge på sofaen og lese, ligge på sofaen og se på TV eller ligge på sofaen og sove. Nå begynner jeg heldigvis så smått å våkne til liv igjen.

Immunforsvaret mitt er rekordlavt. Normalverdier på de nøytrofile (som er en viktig del av immunforsvaret) er 1-1,5. Nå er mine nøytrofile nede i 0,1. Hvis de kommer ned i 0 blir jeg lagt på isolat, for da har jeg overhodet ikke noe forsvar mot alle ulumskheter som lurer overalt. Jeg må med andre ord være veldig påpasselig med å unngå folkemengder denne gangen. Men jeg satser på at det går fint. Jeg har hele tiden ligget jevnt på 0,2-0,3 og det har mot alle odds gått bra. Det er egentlig helt vilt at jeg ikke har fått en infeksjon enda, sånn som jeg har fartet rundt, men jeg bare takker og bukker og satser på at jeg holder meg infeksjonsfri hele veien.

Ultralyden jeg tok i forrige uke viste at hjertet hadde bedret seg litt, så de byttet ut det hjerteskadlige stoffet i den siste kuren også. Legene håper og tror hjertet vil normalisere seg når det hele er over.

Nå skal jeg gå og nyte den siste tiden sammen med min kjære. Han drar på onsdag. Ny oppdatering følger på torsdag tenker jeg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godt å høre at det går forholdsvis bra og at Erlend er der med deg.
Tenk at dette (forhåpentligvis) var den siste kuren. Jeg krysser alt for at det var det.
Du har vært så flink Anniken. Beundrer deg virkelig for ditt pågangsmot! Det er respekt det!
Nå får du bare glede deg til vi skal synge for full røst til Lady Gaga's pokerface ;) Hahaha

Klem fra Isabelle

Anniken sa...

Po-po-po-pokerface! Haha, syns jeg ser oss. Hjelpes. Det tror jeg blir litt av en aften. Takk for fine ord, Isabelle:)

Legg inn en kommentar