torsdag 28. april 2011

1 år siden siste behandling

I dag er det 1 år siden siste behandling! Det føles utrolig rart. Det at jeg var syk føles egentlig som fjern fortid allerede. Tenk at på denne tiden for ett år siden lå jeg på sofaen, skallet og kvalm, og ventet på at cellegiften skulle kicke inn en siste gang. 28. april 2010 var dagen jeg hadde lengtet etter i måneder og endelig kom den. På en måte gruet jeg meg også, for cellegiften ville jo gi meg en siste omgang med juling, men samtidig var det helt hinsides deilig å kunne sette en strek. No more chemo- EVER! Følelsen var nesten uvirkelig.

Ett år er gått og jeg synes jeg har kommet langt på veien tilbake igjen. Jeg skal skrive et klisje-innlegg a la Norsk Ukeblad om hvordan "kreften endret livet mitt". Haha, så laimt, men egentlig ganske nødvendig. For man blir aldri den samme igjen etterpå, enten man vil det eller ikke.

Men det innlegget kommer ikke akkurat nå, for nå skal Erlend og jeg ut å feire at en ny vår er kommet og at vi fremdeles har hverandre. Det kan jo bare ikke bli bedre:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjære Anniken:)
Det har vært spennende å følge deg på reisen. Du har hatt en meget tøff tid, med mye smerter, fortvilelse, hverdagslige problemer og alt som følger medsykdommen. Og alle disse tankene og opplevelsene har vi fått ta del i. Takk for at du gir sykdommen et ansikt, og deler det med oss:)Det står det stor respekt av!!!Som tidligere skolevenninne av din mor og far ser jeg også deres situasjon oppi det hele, det å stå på sidelinjen og oppleve at sitt elskende barn må gjennom alt dette.
Lykke til videre, men studier og ikke minst kjærligheten:) Høres ut som han er gull verdt, så ta godt vare på hverandre!!!

Klem fra Kari i Vingrom

Legg inn en kommentar