torsdag 4. august 2011

1 down- 3 to go!

Da var første runde med cellegift innabords. Det gikk egentlig bedre enn forventet. Jeg var litt kvalm, men det var ikke så aller verst. Fikk i meg alle måltider. Siden jeg fikk cellegift i flere timer per dag, hopet væsken seg opp i kroppen, så fra den første til den andre dagen gikk jeg opp 4 kg. Da ble jeg satt på vanndrivende og løp på do ca en gang i halvtimen etter det. Så trim ble det selv om jeg var på sykehus! Var såpass i form at jeg fikk trimmet ordentlig også, ved å gå min vante tur. Så alt i alt må jeg si at første runde har gått ganske greit, bortsett fra at det var HELT FORFERDELIG å bli koblet til cellegiften igjen. Jeg har nesten ikke ord for hvor kjipt det var. Men etter en liten stund gikk det mye bedre, og så var jeg inne i "tralten" igjen. Siden det var så rolig på avdelinga, fikk Erlend lov til å sove i nabosenga på rommet mitt første natta. Det var veldig godt.

Har fått noen vannvittige mengder informasjon om hva som skal skje framover, men orker ikke å skrive alt nå. Det får komme litt etterhvert. En ting kan sies; og det er at her skal det ikke spares på noe! Nå propper de meg så full av kjemikalier som de bare kan, slik at jeg kan bli kreftfri en gang for alle. Jeg føler meg i trygge hender, og har sluttet å lure på om dette kommer til å gå bra. Det kommer til å gå bra! Det er det eneste fokuset jeg har nå. Dessuten har jeg fått vite at det er flere som blir friske av denne behandlinga, enn ikke blir det. Nå har jeg ikke fått svar på eventuell spredning til beinmargen ennå, men, litt avhengig av den, så varierer overlevelsesprosenten fra 60- 90%. Jeg hatt min del uflaks, så nå skal jeg definitivt befinne meg på den riktige siden av statistikken.

Jeg teller nå ned til jeg er ferdig med de fire første kurene. Da er de innledende rundene overstått. Så kommer hovedrunden med høydosen, og til slutt avslutningen med stråling. Er litt skuffet over at det visstnok bare er cellegiften som er ferdig til jul. Strålinga blir ikke før på nyåret. Men jeg får en god pause mellom de to, så fine juledager skal det nok bli uansett.

Takk til alle som sender meg meldinger, mail og kommentarer. Jeg setter så utrolig stor pris på det. Takk til alle som ringer også, og som tilbyr seg å hjelpe til med det ene og det andre. Vi er dypt takknemlige for dette. Og takk for alle som har kommet på besøk, eller har gitt uttrykk for at de vil komme innom ved et senere tidspunkt. Den kommende høsten blir beintøff for oss begge, og vi er så glade for at dere viser oss at vi ikke står oppi dette her helt alene. Vi føler oss priviligerte som opplever den støtten vi får fra dere alle:)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Anniken :)
Jeg er helt imponert over deg, som alltid. Du er så flink, at jeg ikke engang har ord for det.
Gleder meg til å se deg på søskentreffet. Jeg forstod på Ole Henrik at du mest sansynlig kommer. Håper det!

Stor klem fra Isabelle

Anniken sa...

Jeg kommer på søskentreff! Det er 99 % sikkert iallefall. Gleder meg til å treffe deg og alle andre igjen:)

Maria sa...

Du er så sej. Sig til, hvis jeg skal komme forbi med aftensmad en dag, hvor I ikke har ork til selv at lave ;)

Anniken sa...

Ååå, du er vel søt Maria:) Blir kanskje litt vanskelig å bare "komme forbi", men takk for tilbudet uansett:)

Anonym sa...

Tøffa! 1/4 av innledende runde er utført, det betyr at neste gang er du halvveis, stå på :) Husk at nintendoen står på langhus, dersom du vil ha selskap av mario og ludgie :)

K

Merete sa...

Hei. jeg fikk Hodgkins Lymfom i juni og lest bloggen din, godt å lese en så fin blogg med masse imformasjon, tanker og hvordan du har hatt det. masse lykketil Hilsen Merete

Silje sa...

Det er uvirkelg at du er i gang med en ny runde, men når først dette kjipe skulle skje, er jeg glad for at første runde er bestått! Nå er det på tide å ta livet av denne "skiten" og kvitte seg med Mr. Hodgkins for godt! Jeg og Roy Bjørnar tenker på dere hver dag! Ta med dere all omtanke og omsorg på veien! Dere er ikke alene, og styrken over å ha så mange gode folk rundt seg gjør at dere kommer helskinnet gjennom disse månedene! Stå på=) Klem

Anniken sa...

K: Spørs om Mario og Ludgie blir litt vel heftig hjerneaktivitet, men skal definitivt ha det i bakhodet:) Neste gang jeg er faktisk halvveis ja! For en herlig tanke.

Merete: Så flott at du har utbytte av bloggen. Det blir jeg kjempeglad for å høre! Ønsker deg lykke til med behandling:)

Silje: Mr. Hodgkins er på vei ut ja, ingen tvil om det;) Takk igjen for all støtte, det varmer så utrolig godt.

Legg inn en kommentar