onsdag 14. september 2011

Friminutt

Nå har jeg tatt meg en tur til Vardesenteret på Radiumhospitalet for å få tilgang til internett. Tror egentlig vi har det på rommene også, men jeg har ikke tatt med meg PC hjemmefra. Det er egentlig veldig deilig å komme hit. Det føles ikke som at jeg er i nærheten av et sykehus engang. Merker at jeg begynner å slite litt med luktene og lydene på avdelingen. Det er vanskelig når den samme maten serveres om og om igjen, fordi den minner meg om da jeg var kvalm og tvang den i meg forrige gang jeg var her. Og luktene fra all emballasjen som må rives av cellegiftutstyret gjør at jeg blir kvalm før jeg i det hele tatt har begynt å få cellegift. Dessuten går alle på avdelingen rundt med cellegiftstativer, og de pipelydene de lager, får det til å grøsse nedover ryggen min. Så da er det deilig med et lite "friminutt" her på Vardesenteret, før jeg blir koblet til i ett-tiden i dag.

Det har vært så mye fram om tilbake om jeg skal få stråling eller ikke, men i går kom legen innom og sa at nå hadde han bestemt seg; det blir stråling. På en måte er jeg glad for det, for jeg vil ikke at de skal spare på noe. Nå må de fikse meg for godt! På en annen side betyr det stråling av hele hjertet og deler av lungene. Det kan bety hjertetrøbbel om en 20 års tid. Nå er ikke det noen fallitterklæring, for det vil isåfall behandles på lik linje med andre som får hjerteproblemer, men det viser jo bare nok en gang at kreft er en sykdom for livet- enten man blir kvitt den eller ikke.

Jeg har gruet meg veldig til denne omgangen med cellegift, men foreløpig har det gått ganske bra. Dagene har gått fort, og kroppen er ikke helt slått ut enda. Dessuten har jeg en fantastisk ting å se fram til etter denne runden. Jeg har søkt på et legat som kalles "Lyspunktet" (se siste utgave av Luggen), og tror du jammen ikke jeg har fått napp. Dermed skal Erlend og jeg på SPA 3.- 5. oktober. Jeg gleder meg så enormt! Vet ikke om han er like ivrig, hehe, men han har nå sagt seg villig til å være med iallefall. Vi gleder oss uansett begge til et par deilige fridager fra alt.

4 kommentarer:

Kate sa...

I hope this cellgift goes quickly and isnt too hard on you. I totally hear you on the smells of cellgift! Not nice at all. Thank you for the wonderful things u wrote on my blog. We will miss you tomorrow at cancercise. x

Anonym sa...

Spa blir nydelig! Og selv om Erlend ikke er like ivrig så har jeg sett på tv (kvalitets tv selvsagt) at de i 99,9% av tilfellene syns det er sykt digg og ikke kan skjønne hvorfor det liksom skal være en jentegreie. Så enjoy! Det blir Nice!

K.

Anonym sa...

Hold ut, for imorgen kan du komme hjem igjen, til ett sted uten alle de vonde luktene og en god del mer næringsrik mat!
Spa høres helt fantastisk ut. :-)
Lykke til videre. Vi sees imorgen :)

Isabelle

Anniken sa...

Kate: Jeg kom akkurat på at jeg trenger jo ikkeå svare deg på engelsk, du leser jo bloggen min på norsk! Jeg kommer ikke på cancercise før torsdag 29.:( Skal på så mange undersøkelser som kræsjer med treningstida. Men hils alle fra meg:)

K: Jeg tror egentlig han bare prøver å tøffe seg litt og si at "å nei, må jeg på spa", mens han egentlig bedriver entusiastisk nedtelling.

Isabelle: Takk for selskapet på fredag. Både Erlend og jeg setter veldig pris for at dere "satt barnevakt"

Legg inn en kommentar