fredag 7. oktober 2011

Kontrabeskjed 3

Jeg var på Radiumhospitalet for å ta blodprøver i går, og da fikk jeg allikevel vite hvordan behandlingen har fungert. Alle svulstene har blitt mindre eller helt borte, men noen av dem er fremdeles aktive (om enn i mindre grad enn før). Grunnet den stadige aktiviteten vil de kanskje sette meg på en ekstra IGEV-kur før høydosen (altså en runde med samme cellegift som jeg har hatt til nå, slik at høydosen blir utsatt med 3 uker). Det skal avgjøres i dag.

Cellegiften har altså fungert, samtidig som at kreften viser krefter. Det ideelle hadde vært om all aktivitet hadde opphørt nå, og at resten av behandlinga bare skulle fjerne rester. Men legen sa at det allikevel ser veldig positivt ut, og at dette skal gå bra. De vil kanskje bare forsikre seg med en ekstra kur. Jeg ble kjempeglad for å høre at cellegiften har gjort en god jobb, samtidig som jeg ble litt sint på kreften. Hvorfor skal den fremdeles drive og produsere? Kan den ikke bare se seg slått, først som sist? Jaja, vi får vel krige litt til. Legen minnet meg på at vi faktisk bare er helt i begynnelsen av behandlinga. Det er i teorien høydosen og strålinga som skal utrydde shiten for godt.

Det er iallefall fantastisk at opplegget fortsetter og at legene er positive. Nå er jeg straks på vei til Radiumhospitalet for å få cellegift. Hodgkins står for fall!

8 kommentarer:

Kate sa...

Great news! Have been thinking of you. Just a bit more and all those nasty things will be gone from your body. It's a long fight! Have a great weekend. Just home from my 9th cellgift! 3 to go. xxx

Anonym sa...

Graturlerer!

Anonym sa...

Fantastisk å høre at cellegiften gjør jobben sin.
Kjipt med ekstra kur, men dette skal du klare. Jeg heier på deg. Du er helt utrolig flink Anniken :)

Klem fra Isabelle

Anonym sa...

Så godt å høre:)
Lykke til med kurene framover og stå på!!!

God bedring:)
Klem fra Kari Synnøve

Anonym sa...

Lykke til!!!
Skal fortsette å lese bloggen din.
Gikk faktisk i klasse med forloveden din i 2 år, for et skjønt menneske :)

Anonym sa...

Godt behandlingen ser ut til å virke! Heier pa deg:)
Line s

Lillian sa...

Supre nyheter spør du meg! Både jeg og Ola peker tomlene opp og heier videre på deg og kroppen din, om man får lov til å si det ;p En ekstra kur er da ingenting i forhold til hva du har kommet deg igjennom tidligere :) Vi er like positive som deg!

Klem Lillian

Anniken sa...

Takk for hilsener og gratulasjoner:) Føler kanskje at jeg må presisere at det var jo ikke bare gode nyheter jeg fikk. Det er ikke optimalt at kreften ikke har trukket seg tilbake enda. Men samtidig satser de fremdeles på å kurere meg, så da går vi for det;)

Til anonym klassekammerat: Erlend ble veldig smigret over kommentaren din;)

Legg inn en kommentar