tirsdag 31. januar 2012

Ut på tur #3: Fornebu

Helt siden vi flyttet til Oslo, har Erlend hatt lyst til å sjekke ut den gamle flyplassen på Fornebu. Og så tenker man at dit skal man definitivt dra...snart...en gang...hvis man hadde hatt tid. Siden prosjekt "Ut på tur" handler om å gjøre ting sammen, og ikke bare tenke på at man skulle ha gjort det, passet Fornebu bra inn. Vi kjørte avgårde i retning vest.

Det gamle flytårnet. Deler av det var gjort om til galleri/cafe. I bygningene bak var det både Vespamuseum og frisørmuseum.

Det var en skyet søndag med et par minusgrader og sur vind. Været inviterte ikke akkurat til uteaktivitet, men vi tok oss en spasertur ut på Storøykilen.

Kjølig

Vi fant ly mot vinden utenfor en vinterstengt kiosk. Der fikk vi i oss litt mat og varm drikke (les: kakao). Det er lite som er bedre enn varm drikke i kaldt vær.

Kiosk

Det virket som om det er en populær badeplass om sommeren. Jeg er oppvokst like utenfor Mandal, og blir alltid forundret når jeg kommer til byer nær det våte element uten kilometervis med sandstrender. Etter nesten 5 år i Oslo er det fremdeles uvant å sole seg i parkene. Nå har vi iallefall funnet et alternativ med tilgang til vann. Ser for meg at det kan bli en utflukt eller to hit til sommeren. Og apropos utflukt: Vi var ikke akkurat de eneste som hadde lagt turen til Fornebu denne sure vinterdagen. Det krydde av turgåere der, så det er tydelig et populært utfartssted.


Min vitruviske mann






Alt i alt var det en sånn dag hvor det var godt å komme seg ut, og godt å komme seg hjem. Mission Fornebu accomplished.


P.S. Min dommedag nærmer seg nå. I morgen skal jeg ta CT-bilder. De vil bli avgjørende for om jeg er ferdig behandlet, eller må igjennom en ny stamcelletransplantasjon. Neste torsdag (9. februar) får jeg svaret. Jeg er kjempenervøs for utfallet! Så kryss fingrene, send god energi, eller aller best: Be en bønn for at jeg ikke har flere kreftceller igjen i kroppen min i morgen. Nå må jeg være ferdig med dette vonde for godt.

19 kommentarer:

LIllian og Ola sa...

Alle fingre og tær er krysset. Jeg vil så inderlig gjerne at du har fått nok og at "Ut på tur" er oppvarminga te ny start på nytt liv og ikke ny runde med skiiiit...! Vi heier for fulle mugger her i Bø:) Woohoo! Flott at dere er så flinke te å gå tur forresten! Prøver å holde følge, siste turen blei opp til Gautil (lokal tjønn) med snøscooter og twintip! Kanskje ikke helt etter boka med motorisert fremkomst men ;) Stå på! :*

Anonym sa...

Kjære Anniken,
Jeg behøver ikke be en bønn engang for å ha sterke følelser for at du (og jeg) er kvitt kreftcellene for godt, jeg HADDE Non Hodgkins, så vet du det og alle andre som leser bloggen din :-\ Vi har fått vårt og klart oss gjennom det, heretter skal vi LEVE og nyte ting vi tok som en selvfølge før ;-) Tur til syden ble jeg sliten av ved tanken, det er kos å være hjemme også til vi får enda mer 'guts'.
Godklem fra Nina

Anonym sa...

Kjære Anniken.
Ja,nå ber vi om at du er frisk.
En stor klem fra Anne Karin

Silje sa...

Kun god energi og varme tanker skal din vei den neste uken! Dette SKAL gå bra, og jeg kan ikke forestille meg noe annet. Mr Hodgkins har sett sine siste dager i din kropp!!! Mange klemmer fra Silje

Anonym sa...

Jeg skal be til alle gode makter om at kroppen din er, og forblir, frisk, og at du aldri mer skal kjempe denne kampen mot Hodgkin. Fuck cancer!! Og så skal jeg tenke mange sterke tanker på egne vegne, så at jeg blir bittelitt klokere og bittelitt mer slu - så jeg kan knuse deg i wordfeud for èn gangs skyld!:))
Stooor (og litt sliten) Kristinklæm :)

Anonym sa...

Hei. Jeg skal be for deg. Og sende god energi. Og krysse det som krysses kan. Og: dette går nok bra. KLEM

Marit

Jeanett sa...

Jeg sender deg mange varme tanker og god energi, krysser fingrene og ber om at dette går din vei!

Stor og varm klem fra en ukjent Oslojente som tenker på deg hver dag!

LoveAndLight sa...

Sender masse energi, kjærlighet, lys og varme din vei. Og bønner til alt og alle og! 9 Februar er kun 6 dager vekk i tid, men det gjør ikke noe fordi det kommer til å bli positive nyheter!!!! Jeg tenker så masse på deg vennen. Senest igår fortalte jeg Adam om besøket mitt hos deg og hvor koselig vi alltid har det :D Gleder meg til neste gang. Da kan du jo dra meg med på tur ;)

Klemmer i fleng.
p.s det siste bildet av Erlend og deg var kjempe fint :D

Marianne sa...

Heia!
Varme tanker til dæ fra Hammerfest!
Krysser fingrer og tær for at du nu e ferdig med "kreftkapittelet" og at du endelig kan bynne på "veien tilbake igjen".....
Æ heie på dæ og trur det her kommer til å gå bra!!

Anniken sa...

Oi, scooter og twintip! Høres moro ut. Så kult at dere også kommer dere ut på tur:)

Ja, nå får vi inderlig håpe at torsdagen ikke setter en stopper for turene fremover.

Anniken sa...

Ja, det er ikke dumt å vente med de store tingene (som å reise til syden) til man er helt klar for de.

Så du hadde non-Hodgkins ja. Håper jeg også snart kan si at jeg hadde Hodgkins. Så kan vi virkelig begynne å leve livet:)

Anniken sa...

Takk for det:)

Anniken sa...

Bye bye, mr Hodgkins. Er så drit lei av ham nå, at han burde snart ta hintet og stikke;)

Anniken sa...

Takk for det, Kristin:) Hvordan går det med deg? Kan tenke meg du er sliten nå ja. Men nå er det ikke så alt for lenge igjen av behandlinga? Tenker på deg.

Jeg inviterer deg snart til nytt wordfeud game, så kan vi snakke da:)

Anniken sa...

Takk for det:) Ja, vi satser på at dette går bra!

Anniken sa...

Takk for fin melding:) Gjør deg til kjenne hvis vi bumper inn i hverandre i Tigerstaden en dag da;)

Anniken sa...

Takk for det:) Dette SKAL gå bra!

Ja, det er alltid koselig å henge med deg. Vi kan gjerne dra på tur sammen! Det hadde vært hyggelig.

Hils Adam da

Anniken sa...

Ingenting hadde vært bedre nå enn å kunne si seg ferdig med kreftkapittelet for godt:) Takk for fin kommentar

Jeanett sa...

Det skal jeg gjøre, men da er det fare for at jeg gir deg en stor klem:-)

Legg inn en kommentar