torsdag 9. februar 2012

Bye bye cancer, hello life!

Det gikk bra! Ææææææ! Jeg er herved kreftoverlever x 2. Jeg blir bare ikke lei av å si den setningen. Tenk at det vi klarte det...

Etter legetimen var jeg i en slags sjokkfase, tror jeg. Sykepleierne klemte meg, folk ringte og sendte sms. Jeg bare satt der, helt nummen. Så kom trøttheten snikende på, og innen vi var kommet hjem var jeg totalt utmattet. Måneders spenning kulminerte i en kjempeutladning. Erlend og jeg har dermed feiret ved å sove, begge to.

Tusen hjertelig takk for kommentarer, telefoner, sms osv., jeg setter SÅ stor pris på dem. Jeg har ikke kapasitet for øyeblikket til å svare hver enkelt, så dermed sier jeg en felles TAKK! Dere er gode.

Jeg skal skrive mer hva legen faktisk sa i neste innlegg. Men ikke nå. Nå vil jeg bruke litt tid på å la det hele synke ordentlig inn.

Bye bye cancer, hello life!

37 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååååååå, så flott, GRATULERER. Nå venter livet på deg. Bruk den tiden du treng og nyt dagen i dag og hver eneste dag fremover.
Kan ikke utelate å nevne Erlen, gud for en gutt. Det er ikke hvem som helst som ville ha stått ved din side oppi din sykdom, slik som han har gjordt.

Nå kan dere sammen se mot lysere tider, igjen GRATULERER og lykke til videre i livet.

Anonym sa...

YES, YES, YES :-o
Hysj, vi skal ikke forstyrre, men må bare si:
HVA VAR DET JEG SA - We both did it, welcome to the Club. Nå trenger du/dere vel ikke oss lenger, men dette er en flott måte å gå hver vår vei på. LEV LIVET SAMMEN, det gjør vi.
Kjempeklem fra Nina og gubben

Jeanett sa...

Ååååå, dette er så fantastisk å lese!! Hva kan jeg si, ble enormt glad nå. Nyt hverandre og livet!!

Nina sa...

GRATULERER!!! Nyt livet :)

Lillian og Ola sa...

Iiiiiiiiiiii!!! Det her er helt fantastisk!!!!! Hohohoho§ Vi kan le hele veien til hva det enn ska være!! For eksempel til drivhuset vårt! Vi er klare for å ta dere begge i mot til vårens flotteste eventyr i Bø! Rehab for alle penga ;) Velkommen skal dere være! Kooos deg i hauger med den fantastiske nyheten! Jeg smiler fra øre til øre:)

Hurra!
Klem og høy håndhils fra Lillian og Ola

Anonym sa...

Grattis! Du är en fantastisk tjej! hälsningar Louise (mamma till en dotter som fick Hodgins i somras, är nu färdigbehendlad efter 6 månaders ABVD)

Siri sa...

Fantastisk, Anniken! Det var virkelig gode nyheter :D

Jeg har lest alt dere begge har blogget om de siste månedene, og jeg er stum av beundring av hvilken styrke og humor dere har og fortsatt oppviser. Vet ikke om jeg hadde vært like full av ironi og humoristisk sans om jeg måtte gjennom nok en (og enda tøffere) behandling.

"Heia Anniken"-klubben her i heimen har tatt fram bursdagshatter, serpentiner og 17. mai-hornet og starter feiringen omgående! :D

Klem, Siri

Anonym sa...

Helt fantastiske nyheter! Gratulerer så mye!!!!!!!

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaaaa!!!!!

Anonym sa...

Gratulerer så mye!!! Det har vært så spennende å følge med på bloggen din. Du skriver fantastisk bra, og jeg har fått en helt ny forståelse av hvordan det er å være kreftpasient, selv om det selvfølgelig likevel er helt umulig å sette seg inn i for en som ikke har opplevd det selv. Nå er det bare å se fremover :-) Hilsen Eirin, Fredrikstad

Anonym sa...

Hurra, hurra, hurra! :)

Hilsen Are.

Anonym sa...

Åååh Anniken! Så fantastisk! Jeg er så utrolig glad. Så emosjonell man blir av lang drittbehandling og lav HB, kan du sikkert skjønne hvilken sinnstilstand jeg er i akkurat nå :))) Verdens største Kristinklæm!<3

Anonym sa...

Hipphurra å gratulere så massa! :D Dette fortjener du Anniken! :D Masse lykke til framover,å hils Erlend så mye :)

Masse hilsener fra Sissel!

kingram sa...

Truly amazing news!!! So happy for you. What a relief and what a fight. Cancer never stood a chance. Bigs hugs warrior xxx

Anonym sa...

Vet du hva? Har tenkt på deg mye av dagen. JEG ER SÅ GLAD på dine vegne! jeg unner det SÅ å få denne beskjeden! SÅ VELDIG GODT! Nå får du la det synke inn og sove ut alle måneders, ukers og daglige bekymringer. Det trenger du. Man blir jo helt utslitt av alle bekymringer, og jeg taler av erfaring:)KOS deg kjære A. Ta deg tid og lev livet. Fy søren så glad jeg ble!

Anonym sa...

Congratulations! You did it! Such a great news!
Semyon

Anonym sa...

Pris skje Gud!

Anonym sa...

Så glad jeg ble.Jeg har en 15 år gammel jente som er ferdig behandla for HL i sommer i fjord.Vi skal til 8 måneders kontroll snart.
Hva slags HL hadde du?
Hils kjæresten din.Det er ikke mange som har en så snill kjæreste som du.Hilsen fra Risør

Hilde sa...

Gratulerer Gratulerer Gratulerer!! Tenk nå kan du legge alt dette bak deg, og du har begynt på din første dag i resten av ditt herlige liv!!:) nyyyyt det!!!:)

Flying Flamenquita sa...

HURRA! Ååååh, så glad jeg ble for dere begge to! Fantastisk!
Klem fra Maren (venninne av Erlend fra første året i Alta på Komsa) :)

Anonym sa...

Fantastiske nyheter! Gratulerer :) Hilsen Lise

Gunnhild sa...

Å, fantastisk!!! Dette er strålende nyheter! Hurra og gratulerer og bravo! Klem fra Gunnhild (venninnen til Mari og Ola og kusinen til Tone!) :) :) :) :)

Anonym sa...

Du kjenner ikke meg, jeg har aldri kommentert tidligere, men jeg har fulgt bloggen lenge. Nå vil jeg bare si: GRATULERER!!!

Anonym sa...

Fantastisk! Det gir meg håp! Lev livet, langt og lykkelig <3
Hilsen mammaen til Maria

Anniken sa...

Takk:) Jeg aner ikke hvordan jeg skulle ha klart det her uten Erlend. For en gutt ja!

Anniken sa...

Bø Rehab- vi kommer! Vårens flotteste eventyr kan vel ingen takke nei til. Var hyggelig med besøk her om dagen, husk å sende meg sms når du vet noe;)

Anniken sa...

Wohoo, takk for det, Siri:)

Anniken sa...

Ja, nå er det bare å se framover:) Og så fint at jeg kan gi andre innsikt i hvordan livet med kreft kan være. Takk for fin kommentar.

Anniken sa...

Ja, jeg kan lett sette meg inn i sinnstilstanden din. Man mister liksom beskyttelsen mot verden når man er så sliten, så absolutt alt som skjer rundt en treffer rett i hjerterota. Håper dette bare fremkaller gode følelser da:)Og håper du snart får oppleve det samme! Heier på deg vet du

Anniken sa...

Takk for det, skal hilse tilbake:)

Anniken sa...

Ja det er helt utrolig! Håper det snart er din tur. Si ifra når du er klar for en kaffe:)

Anniken sa...

Så godt å høre at hun er ferdigbehandlet:) 15 år er veldig ungt. Jeg håper tross den alvorlige diagnosen at hun er kommet styrket ut av det hele.

Jeg er usikker på hvilken type jeg har, men mener det er nodulær sklerose.

Lykke til på kontroll:)

Anniken sa...

Ja nå vil jeg leve livet:)

Lykke til med stamcelletransplantasjonen. Jeg tenker stadig på dere

Anniken sa...

Thank you! Yes, it's amazing:)

Anniken sa...

Hurra!

Anniken sa...

Tuuusen takk for fine ord og gratulasjoner alle sammen! Jeg setter så stor pris på det. Jeg er bare et eneste stort smil her jeg sitter og leser kommentarene deres:):)

Anonym sa...

Hurra for deg Anniken!! :)

Klem fra Ebba

Legg inn en kommentar