søndag 5. februar 2012

Ut på tur #4: Holum

Erlend har i flere år vært en del av presseteamene ved diverse hundekjøringsløp. Denne helgen stod Femundløpet for tur, så han dro nordover på torsdag. I og med at min skrekkelige torsdag (9. februar) nærmer seg, hadde jeg ikke spesielt lyst til å sitte hjemme alene og tenke på den. Dermed tok jeg meg en impulstur hjem til Sørlandet. Det er jeg skikkelig glad for at jeg gjorde. Jeg har hatt en herlig helg sammen med venner og familie- med dommedag på armlengs avstand.

I dag dro mamma og jeg på sparktur. Det var ca 4 minusgrader, snøvær og vind, men allikevel ganske gode sparkforhold.

Jeg holdt meg så vidt under fartsgrensen
 Som dere ser er ikke dagens bilder av voldsom kvalitet. Da vi skulle til å knipse oppdaget vi at kameraet var tomt for batteri. Snakk om amatørfeil! Dermed ble øyeblikkene foreviget med en utdatert nokiatelefon. Neste gang lover jeg i det minste en iPhone.

Vi tok en runde rundt i bygda, og på hjemveien kjørte vi forbi dette skiltet:

Hvem kan motstå noe sånt etter fysiske utskeielser?


Vi parkerte sparkene utenfor, og gikk inn for å sjekke cafeutvalget. For et hyggelig tilbud! Jeg ble litt overrasket over hvor mange som var der. Ofte opplever man dårlig oppslutning når noen forsøker å skape liv i bygda, men her var det masse folk. Flere kjente var der, så vi satte oss i en sofa og kjadret litt. Etter å ha delt en vaffel og drukket en kopp te, merket jeg i hodet at det var på tide å begeve seg hjemover. Jeg holder ikke ut så lenge lenge i slike situasjoner (masse folk og lyd, uten gode muligheter for å legge meg ned og hvile hodet), men for to uker siden hadde jeg ikke orket å dra dit i det hele tatt. Så det går framover med meg.

Godt fornøyd med turen kunne vi oppsummere å ha sparket 2-3 km. Det er ikke akkurat en voldsom distanse, men til forskjell fra tidligere turer, har jeg ikke blitt liggende på sofaen resten av dagen. Formen bedres merkbart fra uke til uke, og det er så herlig!

Nå får ikke torsdagen lov til å ødelegge alt.

10 kommentarer:

Silje sa...

Så utrolig koselig med en sparketur i snøen! Godt å høre at du har kost deg masse hjemme på Holum! Tenker på deg hver dag!!

Nina sa...

Høres ut som en flott helg. Jeg var også hjemme hos familien i helgen, deilig å bare slappe av og bli vartet opp, og lade batteriene skikkelig :) Skal krysse fingre og tær og alt som kan krysses for deg på torsdag! Tvitvi :)

Anonym sa...

Ser du har flere venner med samme navn som meg, men så er det jo ikke det mest uvanlige navnet heller :-)
Deilig å bli skjemt bort masse i helga tenker jeg, det fortjener du nå. Torsdag blir en vanlig dag, men med GODE nyheter for deg, det forlanger jeg! April skal jeg under lupen, igjen, kontrollene tar visst aldri slutt, men samma det hvis vi får gode nyheter hver gang.
Gode tanker og klem fra Nina

Anonym sa...

Sender gode tanker fra en som ikke kjenner deg, men som følger med og folder hendene for deg.
Klem

Kristine sa...

Innom for å ønske lykke til i morgen <3

Anniken sa...

Ja, koste meg veldig. Tenker på deg også;)

Anniken sa...

Det er alltid godt å komme hjem:) Takk for lykkeønskninger

Anniken sa...

Ja, gode nyheter hver gang, det får vi satse på. Men det er et slit å skulle forholde seg til kontroller resten av livet. Men som du sier: Så lenge de går bra...

Anniken sa...

Tusen hjertelig takk:)

Anniken sa...

Tusen takk! Vi får ha trua på at dette ordner seg

Legg inn en kommentar