onsdag 15. februar 2012

Ut på tur #5: Østmarka

På søndag var det perfekt skivær. Denne gangen gikk turen til Østmarka, nærmere bestemt Skullerudstua. Vi var ikke akkurat de eneste som hadde valgt det stedet som utgangspunkt:




Målet for turen var Rustadsaga Sportsstue, ikke så langt unna.


20 i stil

Da vi kom til Rustadsaga, var det minst like folksomt som ved Skullerudstua, så vi dro litt lengre innover i marka og rasta i skogkanten. Til sammen gikk vi vel i underkant av 3 km. En liten avstand som vanlig, men denne gangen var terrenget veldig kupert. Jeg fikk dermed brukt noen muskler som ikke har vært i aktivitet på flere måneder, så jeg har vært bra stiv og støl de siste dagene. Det er en deilig påminnelse om at kroppen har vært i bevegelse, slik den er skapt for å være.


O glede





Det var en sånn dag som var laget for å nytes, og nyte gjorde vi. Det at jeg nettopp hadde fått det gode kontrollresultatet, løftet dagen enda noen hakk. Selv om det på dette tidspunktet fremdeles ikke helt hadde sunket inn at jeg faktisk er kreftfri, så kjente vi at dagen var uten forbehold. Tidligere har vi nytt turene våre, og tenkt at de eventuelt kunne brukes som gode minner hvis alt annet skulle gå galt. Horisonten har vært uklar. Denne dagen var det skyfri himmel, i alle slags betydninger.

9 kommentarer:

Stine Brattland sa...

Nyyyde dagen! Åh, det ser herlig ut på bildene! Artig å lese "har hatt Hodgkins Lymfom" Fantastisk :)

Anonym sa...

Anniken, du er så vakker på det siste bildet! Det viser seg å være suksess, deres prosjekt! Klem. Nastja.

Anniken sa...

Ja, for selv om alt kan skje i fremtiden, ønsker jeg for øyeblikket å definere meg selv som en eks-kreftpasient. Derav "har hatt" HL;) Så herlig det er!

Anniken sa...

Takk for det:) Jeg satt og drømte meg bort i sola.

Ja, jeg syns også prosjektet er en suksess. Jeg gleder meg til hver tur:)

Anonym sa...

Flott tur! Og jeg likte også veldig godt det siste bildet :) Sjekk de fine øyenbryna! HOT HOT HOT!!

K.

Anniken sa...

Haha, ja øyebryna er på plass;) Nå er det ikke lenge til jeg kan begynne å gå uten lue også. 3-4 uker kanskje?

LoveAndLight sa...

Det første jeg tenkte på da jeg så bildet av deg...fantastisk vakker og fredfull. Du stråler jo av lys og varme :) Virkelig nydelig å se deg slik. Ble rørt jeg! Og ja flotte øyebryn :)

LoveAndLight sa...

Det første jeg tenkte på da jeg så bildet av deg...fantastisk vakker og fredfull. Du stråler jo av lys og varme :) Virkelig nydelig å se deg slik. Ble rørt jeg! Og ja flotte øyebryn :)

Anniken sa...

Takk takk:) Du får meg jo til å stråle enda mer;)

Legg inn en kommentar