onsdag 22. februar 2012

Ut på tur #6: Hovden

Fredag pakket vi bilen og satte kursen mot høyfjellet.Vi skulle på familietur til ei bedriftshytte på Hovden. På vei ut av Oslo sto vi som sild i tønne blant andre fullpakkede biler. Det var nemlig første dag i vinterferien. Etter 6 strevsomme timer kom vi endelig frem, 2 timer senere enn beregnet. Det gjorde ikke mye godt for formen min, men jeg hadde (såvidt) litt krefter igjen til å feire Erlend sin bursdag. Han hilser forresten og takker for alle gratulasjoner.

På søndag var det strålende sol og klart for ukas tur:



Selv om sola skinte, blåste det iskaldt


Jeg har begynt å få kommentarer på vinterutstyret mitt. Venninnene mine erter meg blant annet for at jeg i hvert eneste "Ut-på-tur"-innlegg stiller opp i den gamle Helly Hansen jakka fra ungdomsskoletida. Jeg svarer med å avsløre at strategien er å bruke den helt til den kommer på mote igjen. Og så lurer de på hvor i all verden jeg har fått den svære strikkegenseren min i fra. Det er onkel-genseren som arvet jeg av en onkel for noen år siden. Den er genial fordi den er så svær at jeg kan ha den over jakka i pausene, slik at jeg ikke blir kald. Den er faktisk kul! Selv om den og er gammal. Til tross for at vinterklærne mine ikke er siste skrik, er i det minste skia mine fancy. Var iallefall. Da jeg gikk i 10. klasse.


Onkel-genseren er kommet på


Påfyll og kos

Ikkje tøysa og tutla

Nydelig pauseutsikt

Vi trodde løypa vi hadde valgt var rundt 3 km, men så viste den seg å være nærmere 5. Det gikk hardt utover en skral kropp, så siste delen av turen fikk jeg en hjelpende hånd:


Det var en herlig tur på en herlig dag, men jeg tok meg alt for hardt ut. Jeg må alltid hvile etter turene våre, men etter denne kom jeg meg ikke igjen på hele dagen. Morgenen etter var jeg like sliten, og da ventet en lang og krevende biltur tilbake til Oslo. Jeg må nok motvillig innrømme at jeg overvurderte formen min litt i helga, for jeg har fremdeles ikke fått tilbake energien min. Fine minner ble det tross alt, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg dro.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Aida sier at hun har mest vondt i musklene i beina når hun løper i gymmen.Når hun spiller håndball,kanon ball.slåball eller danser zumba da er hun ikke så vondt.Hun har ikke gått på ski denne vinteren.Vi skal til Rauland i mars så ser vi hvordan det blir.Så det er løpingen uten pause som hun blir mest trøt av.Det er en uke til vi skal på kontroll i Oslo.Så fine bilder av dere.Hils Erlend.Amra fra Risør

Jeanett sa...

Herlige bilder, spesielt det siste der Erlend "støtter" deg. Kjærlighet<3

God helg!

LoveAndLight sa...

Så koselige bilder...blir rørt jeg av det siste hvor Erlend støtter deg..men hvem er det egentlig som tar de?Håper du har mere energi nå:) klemmer i fleng og god helg til dere begge!

Anniken sa...

Så bra det er flere typer idrett hun kan drive med, uten at hun får vondt. Lykke til på kontroll og god tur til Rauland!

Anniken sa...

Takk for det. Ja, det er godt med en hjelpende hånd innimellom:)

Anniken sa...

Denne gangen er det mamma som har vært fotograf på de bildene hvor vi er begge to. God helg til deg også:)

Legg inn en kommentar