onsdag 21. mars 2012

Ut på tur #10: Bygdøy

På søndag lengtet vi etter sol og saltvann. Ukas destinasjon ble dermed Bygdøy:


Vi måtte gjennom skogen for å komme til vannet.



Inne blant stammene åpenbarte det seg små løfter om lyserer tider.




Det var strålende sol, men...



...hele fjorden var tåkelagt.





Paradisbukta  



Etter hvert begynte tåka å lette, så vi dro litt opp i høyden for å raste og vente på utsikten.




Erlend nyter livet og gjendekjeks




Til slutt slapp tåka taket og gav oss et syn det var verdt å vente på. Herlig!


Dette var tur nummer 10! En kjapp evaluering av prosjektet så langt er at dette er helt topp. Som Erlend så fint sa det da vi kom hjem fra Bygdøy: "Jeg elsker turene våre!" Det er herlig å tilbringe disse timene sammen utendørs. Dessuten er det fint at Erlend også kan få noen timer med det beste av meg. Ofte er det sånn at trening og sosialisering får det meste av energien min, og så må Erlend "ta til takke med resten" Men for at jeg skal klare disse turene er jeg nødt til å lade opp, så dermed får vi førsteklasses tid sammen.

I tillegg til vår egen nytte av det, startet vi prosjektet i håp om å inspirere dere lesere til å komme dere ut på tur. Hvordan går det? Har dere vært på tur enda? Isåfall, hvor har dere vært og hva har dere gjort? Hvor tenker dere å dra?

4 kommentarer:

Malin sa...

Dette var veldig inspirerende å lese. Sliter selv med langvarig sykdom, men når jeg kommer meg litt "over vann" igjen skal jeg vurdere å prøve slike turer. Jeg bor i Bergen, så her er nok av grøntområder og fjell å ta av. Får bare lete meg fram :) fra før av har jeg gått mye på Fløyfjellet, rundt forskjellige vann og litt i skogen. Men skader ikke å prøve nye steder :) Tror det er en god idé å ha kontinuitet i det, slik du og espen har.

Anonym sa...

Hei til dere to!
SÅ bra at dere gikk i fotsporene våre på Bygdøy :-) Sosialisering og trening tar mye av energien min også. Resultatet av turene våre, er at da blir jeg bare godt sliten og vi har det bare kos. Søndag var vi ved Nøklevann/Østmarka, der er det mange koselige rasteplasser langs vannet. Til helga blir det Maridalsvannet, artig å se hvor drikkevannet vårt kommer fra og de berømte kirkeruinene, litt kultur skader vel ikke, he he. Det ser ikke ut som om det er flere enn 'oss' som har oppdaget at det å gå turer er helsebot, men de fleste tror vel, som jeg gjorde, at de ikke orker. Håper de kommer etter nå når de har fått så mange 'resieskildringer' fra dere :-)
God tur nr 11 !!!!
Klem fra Cocoa-fans

Anniken sa...

Min erfaring er at man kan få til disse turene, selv om man er ganske skral. Det krever bare litt mer planlegging når formen ikke er på topp. Jeg pleier å ordne absolutt alt dagen i forveien (finne frem sitteunderlag og termos, bestemme meg for hvilke klær jeg skal ha på meg,planlegge hva vi skal ha med oss av mat, osv) slik at når turdagen kommer trenger jeg bare å bruke krefter på å gå og nyte.

Men som du sier - først må man få hodet over vannet. Håper helsa di kommer seg litt snart:) God tur!

Anniken sa...

Maridalen står på liste vår også, så det gleder vi oss til:)

Jeg tror også mange tror at de ikke er i form til å dra på tur. Min erfaring er at en tur er hva man gjør det til. Å koke seg en kopp te og sette seg på verandaen kan også være en slags tur. Poenget er bare å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen dagen lang.

Det er så hyggelig å høre at dere også farter rundt:) Og veldig hyggelig at du sjekker innom her og forteller hvor dere har vært. God tur videre!

Legg inn en kommentar