tirsdag 6. mars 2012

Ut på tur #8: Bogstad

Nå er det en stund siden jeg har skrevet, og det er to grunner til det. Den ene er at jeg har hatt besøk i helgen. Den andre er at jeg driver og mekker på en liten overraskelse som snart skal bli linket til her på bloggen. Jeg vet ikke helt når dere får se den, men satser på det blir innen et par ukers tid.

Jeg hadde som sagt besøk i helgen - av to danske venninner. Vi traff hverandre for noen år siden, da vi var på utveksling i Tyskland, og har beholdt kontakten siden. Da jeg spurte dem om de ville være med på ukas tur, svarte de: "Ja, det vil vi, og vi vil se norsk natur". Siden marka fremdeles er full av snø (og jeg skal prøve å la være å vitse om dansker på langrennsski), passet det fint å holde seg i utkanten - nærmere bestemt på Bogstad.


Bakgrunnen her er vel ikke akkurat vill norsk natur, men det ble iallefall frisk luft

 Målet for turen var å ta en spasertur ved Bogstadvannet. Da vi kom dit, fant vi fort ut at det ved vannkanten ligger en golfbane, et campingområde, inngangen til Sørkedalen (marka) og ikke minst Bogstad gård. Vi endte opp med å holde oss ved sistnevnte - vi og et ukjent antall barnefamilier. Bogstad gård er en gammel herregård hvor man i dag kan gå på museum, titte på husdyr og spise på cafe.


Ved hovedhuset


Pikene på broen



Dyrene var populære blant barna. Vi hadde også med oss et barn (i magen til venninna mi), så da hadde vi også en unnskyldning for å titte i fjøset.


Cafehygge   


Blinkskudd av Erlend, hehe. Det er godt å hvile hodet etter å ha vandret rundt en stund. Hvis hodet får litt støtte, får det også litt hvile. Dermed kan jeg være på tur enda litt lenger.

Det var en fin tur, men jeg kan se for meg at omgivelsene er mye vakrere om sommeren. Nå er det liksom hverken vinter eller vår, men man kunne likevel ane konturene av et nydelig landskap. Jeg anbefaler virkelig barnefamilier å dra dit. Det virker som den perfekte søndagsturen med barn.

Nå er danskene dratt. Kanskje blir det en "Ukas tur" til København i løpet av året for å hilse på Baby? Vi får se, måske:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tak for hyggelig weekend og I skal være meget velkommen til at komme og kigge på baby senere på året!
Knus Maria

Anonym sa...

Vi har tenkt å ta en tur til København med Aida.Vi tenkte å ta båt.Har du noen gang tatt båt til Køb-vn?Er det greit tror du?Amra

Anniken sa...

Så hyggelig å høre at dere skal ut på tur:) Jeg har ikke tatt båt til København noen gang, men det høres jo veldig fint ut. God tur!

Legg inn en kommentar