fredag 16. mars 2012

Ut på tur #9: Akerselva (del 2)

I forrige uke måtte vi ta en lite energikrevende tur, for jeg var nødt til å spare på kreftene til jeg skulle i utdrikningslag dagen etterpå. Vi fortsatte dermed videre ned langs Akerselva. Første tur langs elva gikk fra Nydalen til Hønse-Lovisas hus. Denne gikk fra Hønse-Lovisa og ned til Nybrua, med en liten svipptur innom Godt Brød på Grünerløkka.


Det begynte som en våt og grå dag


Jeg poserer (i Erlends jakke, hehe) på Åmodt bro


Svanesjøen


En fin måte å innlede helga på





Mens vi satt på kafe tittet plutselig sola frem








Ikke alle steder langs Akerselva er like freshe


Kult


Ikke så kult




Denne mannen syklet bedagelig oppover Løkka, med trikken dundrende rett bak ham. Tror jeg hadde blitt en smule stressa hvis jeg var han.


Vi tok trikken hjem for å spare krefter. Det var en fin og lett tur, og jeg hadde dermed krefter til å være med på festligheter dagen derpå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Anniken!
Takk for flott 'reiseskildring', det ser ut som om du og Erlend går i våre fotspor :-)
Utdrikningslaget besto du med glans, eller?
I går hadde min kjære en avspasseringsdag, så vi dro ut til Bygdøy og gikk gjennom skogen og ned til badeplassen på Huk. De eneste vi møtte var FIRE Blåveis:-) Våren har kommet! Behøver jeg å si at jeg ble sliten, men godt sliten denne gangen, det kommer seg sakte, men sikkert. Håpet mister jeg ikke så lett, er jo Cocoa-fan.
God helg til dere begge!

Anniken sa...

Ja, nå følger vi virkelig deres fotspor, for som du ser så har tur nummer 10 gått til Bygøy;) Og vi fant også blåveis. Herlig, da er det virkelig vår.

Utdrikningslaget gikk fint, men jeg var bare med på de roligste delene. Når man ikke kan få med seg alt, får man ihvertfall sørge for å få med seg det det man klarer:)

Legg inn en kommentar