onsdag 11. april 2012

Ut på tur #13: Upsaker (Holum)

I påskeferien var vi på Sørlandet. Vi benyttet anledningen til å dra på påsketur i skogen på heia hvor jeg er oppvokst. Med oss på turen var pappa med familie og naboene.


Hele gjengen på tur



Vi prøvde fiskelykken i Mjåvannet



Lillebror fikk en pinnefisk. Det ble dagens eneste fangst.



Lillesøster kan telle til ti



Grunnet tørre tider og fare for skogbrann ble det grill istedet for bål



Pølsefest



Pust i bakken



Meg og lillebror


Det var fint å være på tur med familien, og spesielt med de små. Det er så fascinerende å følge med på hvordan de opplever verden. De to ukene på Sørlandet gjorde skikkelig godt for kropp og sjel. Nå er jeg tilbake i Oslo igjen med ny giv.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Anniken :-)
Vel overstått påske, du i Mandal og jeg i Risør. Jeg gruet jo veldig for turen, men alt ble bare kos. Etter at jeg kom hjem på søndag plager polynevropatien meg veldig, særlig om formiddagen :-( Vet du om jeg kan ta noe smertestillende event hva som kan hjelpe. Var hos fysio i går, det hjalp der og da, men...
Har gått en lang tur i dag, men melkesyra sitter i lår og legger, merkelig. Ellers har jeg det bra :-)
Klem fra Cocoa

Anniken sa...

Hei der, så hyggelig å høre at du har hatt en fin tur til Risør:)

Når det gjelder polynevropatien, så slår den bare inn hos meg hvis jeg er kald. Det eneste som hjelper da er å holde hendene under varmt vann og generelt prøve å få varmen i kroppen. Men jeg vet ikke om det er kulde som trigger dine problemer?

Godt å høre at du fremdeles er ivrig på turene! Litt melkesyre vitner bare om god innsats;)

Anonym sa...

Hei igjen :-)
Du er nok inne på noe der ja. Det stemmer at jeg blir ekstra plaget når jeg er kald. Det var kaldt her i huset når vi kom hjem og jeg har liksom ikke fått akklimatisert meg enda føler jeg. Hytta vi besøkte hadde varmepumpe med konstant temp, deilig! Nå lengter jeg etter badekaret vi ofret for dusj, men (ikke le) i ettermiddag og kveld har jeg sittet med ullvanter, ullsokker og saueskinnstøfler inne og føler meg mer bevegelig.
Da skal det bli mer melkesyre til helga, jeg slutter IKKE med turene, da får jeg med meg min kjære også. Vi har ikke planlagt hvor vi skal gå, det kommer litt an på været.
God tur til dere også :-D

Silje sa...

Så skjønne søsken du har! Ikke ulike deg :) Gøy å se!! Godt å lese om din fine utvidede påskeferie! Klem

Anniken sa...

Ja, er de ikke herlige? :)

Legg inn en kommentar