mandag 23. april 2012

Ut på tur #15: Horten

For en stund siden fikk vi et gavekort på en hotellovernatting av en snill tante. Gavekortet kunne brukes rundt omkring i landet, og her på Østlandet var det mulig å velge mellom Karl Johan og Horten. Vi bestemte oss for å ta et opphold i byen alle kjører igjennom. Lørdag morgen satte vi kursen mot Vestfold.


Vi valgte småveier langs fjorden fremfor straka vegen på E18



Vel framme endte vi (les: jeg) rett på shopping



Erlend gav seg selv lønn for strevet



I Horten har de rosa parkeringsautomater



Og mange trær med rosa blomster på



Etter vi hadde vært ute og spist middag hadde jeg ikke flere krefter igjen, så vi kjøpte med oss en pose snacks og dro hjem til hotellrommet



Erlends start på dag 2 i Horten



Da vi hadde sjekket ut fra hotellet dro vi på Preus Fotomuseum. Utenfor stod det en ubåt.



Inni den var det mildt sagt klaustrofobisk



På ferga til Moss



På hjemveien stoppet vi hos tante og onkel på Langhus for å hilse på deler av storfamilien og spise middag 

Turen til Horten var ren impuls. Natt til lørdag våknet jeg neddynket i svette for fjerde gang på en uke. Selv om det mest sannsynlig skyldtes halsbetennelsen jeg hadde i forrige uke, ble jeg litt bekymret. Nattesvette kan nemlig være et symptom på lymfekreft, og med tanke på kontrollen i morgen fikk jeg det for meg at vi måtte finne på noe fint sammen - i tilfelle den ikke skulle gå bra. Så vi dro til Horten og hadde den fineste helga på lenge. Jeg elsker det ved oss: at når det røyner på så gidder vi ikke å drukne oss i bekymringer og velger heller å gjøre noe hyggelig sammen. Vi er opptatt av å skape gode minner, og er etter hvert blitt ganske gode på det.

Så nå kan kontrollen i morgen bare komme.

2 kommentarer:

Kristine sa...

Hvordan gikk kontrollen? Krysser fingrene!

Klem!

Anniken sa...

Takk for det! Det gikk ok kan man vel si (foreløpig iallefall). Les mer i det nyeste innlegget:)

Legg inn en kommentar