mandag 28. mai 2012

Bring it on!

På onsdag skal jeg til Radiumhospitalet for å undersøke den mistenkelige puppen min ved hjelp av mammografi og ultralyd. Det tror jeg egentlig kommer til å gå veldig greit, men skulle det mot formodning ikke gjøre det så sier jeg til dere som jeg sa til ei venninne her om dagen: da ler jeg! Hva annet kan man gjøre om man hopper rett fra en dobbeltrunde med lymfekreft og rett over til brystkreft? Det ville være så absurd at latter kjennes som den mest nærliggende reaksjonen. Man kan jo selvfølgelig rive seg i håret og fortvile, men jeg har ikke så mye hår på hodet enda at det vil føles naturlig.

Erlend og jeg har hatt en veldig fin oppkjøring til den store dagen. Vi har fått for vane å leve ekstra godt i dagene før eventuelt kjipe beskjeder, og denne gangen var intet unntak. I forrige uke skrev jeg at jeg var i en tankeprosess rundt tilbakefallet jeg hadde i høst, men den ble satt på vent i helgen for nå skulle hele sommerferien, som plutselig står i fare for å ødelegges nok en gang, komprimeres ned til en liten pinsehelg - bare i tilfelle onsdagen skulle bringe dårlige nyheter. Så: På fredag grillet og badet vi i Brevikbukta i Son, lørdag dro vi til Drøbak og sjekket ut den sjarmerende lille byen i vannkanten, på søndag gikk vi til toppen av Vardefjellet i Son og kikket på utsikten, og i dag har vi vært en tur innover i Sørkedalen i Nordmarka. Nå er jeg sliten, fornøyd og glad for flere fine dager i eksepsjonelt fint vær. Kort sagt: Vi føler vi har hatt en liten sommerferie!

Så nå kan onsdagen bare komme.



Sommer - ja takk!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så utrolig flinke dere er til å nyte de gode stundene!!! Jeg er imponert. Leser bloggen din ofte, men er ikke god til å legge igjen en hilsen.
Alle fingre krysses og gode tanker for undersøker på onsdag. Jeg har troa på at denne sommeren blir flott og kreftfri for deg og dere! Stå på.
Ukjent, men varm klem

Anniken sa...

Takk for fin kommentar:) Vi satser på at sommeren blir fin og sykdomsfri!

Anonym sa...

Det er heeeeldigvis mange opsjoner på behandling av brystkreft, hvis det nå er det. Trenger slett ikke innebære cellegiftbehandling! Håper helst at det ikke er annet enn litt kluss etter det du allerede har vært gjennom og er ferdig med <3 Jeg tenker mange tanker om deg hver dag, og ønsker deg tusen solskinnsdager framover. Selv er jeg i superform om dagen! 7 uker siden siste cg, og ikke en flik av utmattelse eller fatigue. Jeg takker den Gud jeg ikke er sikker på finns, for det! Til samme diffuse Gud ber jeg til, for deg, for Line og for meg - og alle andre som strever. Nå skal jeg ile tilsykehuset for ny antistoff-kur.
Stooor Kristin-klæm :)

Anonym sa...

Dagen i morgen kommer bare til å bli bryderi og ta tid for deg, i den forstand at det de finner er en betent melkekjertel pga oppstart med P-piller. Det skjedde meg 2 måneder etter. Jeg fikk en P-pille som er 'svakere' og vips så var puppen i fin form :-)
God klem fra alltid OPTIMIST

Anniken sa...

Hei Kristin, så hyggelig å høre fra deg:) Blir så glad for å høre at du føler deg i storform! Ingenting er bedre enn det. Så godt at behandlingen din endelig er over. Nå har vi fått nok, både du og jeg:) Vi satser på at morgendagen bare er noe kluss og ikke noe å bry seg om. Ønsker deg en herlig vår sommer, Kristin. Alle gode tanker til deg og dine.

Anniken sa...

Det er så godt å høre at det faktisk bare kan være bagateller, som du nevner her. Takk for at du tok deg bryet med å skrive det! Jeg velger selv å være optimist og satser sterkt på at det går bra til sist;)

Anonym sa...

Ønsker deg lykke til i dag Anniken, håper virkelig at du går en frisk og deilig sommer i møte!! Mange gode tanker din vei!
Klem fra Stella (har flest bloggen din en god stund)

Anniken sa...

Takk for det! Og som du kanskje har lest i det nyeste innlegget, så gikk det bra i dag! Nå er jeg klar for en frisk og deilig sommer:)

Legg inn en kommentar