søndag 10. juni 2012

Ut på tur #21: Bø i Telemark

I forrige uke dro vi på langtur til Bø i Telemark. Vi besøkte et vennepar som har bosatt seg på en idyllisk gård inni skogen. Det er alltid kjekt å se igjen venner man alt for sjelden treffer, og denne gangen var intet unntak.


Innlandsidyll


Det fantastiske vertskapet: Lillian og Ola


Vi snakker ordentlig gård med dverghøns...


...bier og honning....


...og selvfølgelig en gårdskatt.


Erlend hadde tatt med seg spirer fra kjøkkenvinduet til en bedre framtid i Olas drivhus.  Her viser han ivrig frem hvor han har planta chilli, bønner, erter og gressløk. 


I kveldinga fiksa gutta en bedre grillmiddag (salaten framsto dog mest fotogen) mens vi jentene oppdaterte hverandre på  alt som hadde skjedd siden sist.


Spillkveld er aldri feil.


Her er klokka nærmere ett (veldig sent for meg for tida), og jeg er  stuptrøtt. Allikevel klarte jeg ikke å komme meg i seng for det var så fin stemning. I bakgrunnen spilte fin musikk mens de andre tre prata om løst og fast. Det var så herlig å ligge i sofaen og glippe med øynene og tenke at "nå er livet fint".



Neste dag var ikke livet like fint. Magen min hadde av en eller annen grunn bestemt seg for å slå seg helt vrang, så jeg fikk ikke blitt med de andre på tur. Men de hadde iallefall en fin utflukt.


Selv om helsa skranta litt på slutten hadde både Erlend og jeg en utrolig hyggelig tur til Bø. Det var überkoselig å treffe igjen gamle venner, og vi gleder oss allerede til neste gang. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar