torsdag 12. juli 2012

På vei tilbake til livet

I dag har jeg vært på kontroll, og det gikk bra! For en enorm lettelse. CT-bildene så veldig fine ut. Arrvevet som er igjen etter svulstene er delvis uforandret og delvis redusert. Det kan jo ikke bli bedre enn det! Nå er jeg glad, lykkelig og som vanlig skikkelig utladet etter de gode nyhetene. Jeg har allerede sovet et par timer, og det skal bli mange flere til natta.

For første gang siden jeg var ferdigbehandlet har jeg turt å tenke tanken om jeg kanskje er ferdigbehandlet for godt. Legen sa at når jeg har kommet meg igjennom en stamcelletransplantasjon og ikke fått tilbakefall de første månedene etterpå, lover det godt for veien videre. Kanskje har jeg nå et helt liv foran meg? Så rart og oppløftende å tenke på.



November 2011: Et skrekkelig bilde fra en skrekkelig tid. Her er jeg på isolatet, nylig transplantert og med 5 kg oppsamlet væske i kroppen (det er derfor jeg ser så oppblåst ut). Jeg var utkjørt, kvalm og hadde mye smerter. Håper jeg aldri må gå igjennom noe sånt igjen.



Juli 2012: Noen måneder senere er jeg nesten ikke til å kjenne igjen. Her er jeg glad, fornøyd med livet og i vesentlig bedre form. 

Livet smiler til meg for tiden, og tanken på at det fremdeles skal gå oppover herfra gjør at jeg gleder meg til fortsettelsen!


PS Som dere ser har jeg endret bloggmalen. Før hadde jeg et fjell i bakgrunnen, men nå føler jeg toppen er nådd i denne omgang. Bloggmalen jeg har for øyeblikket er bare midlertidig, da jeg har et veldig fint bilde jeg ønsker å bruke (må bare få hjelp med den tekniske biten først).

12 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerer, Anniken! Du er en FANTASTISK jente!!! Nastja.

Anniken sa...

Takk for gratulasjon. Gleder meg veldig til å komme hjem snart!

Anonym sa...

Hurra!!! Har tenkt på deg i disse dagene. Klem

Anniken sa...

Jippi:)

Anonym sa...

Hurra! Bare de to bildene er bevis i seg selv på at det går bedre! Du har jo til og med fått lysende glorie;)

Anniken sa...

Hehe, ja glorien er tilfeldig, men den kan jo allikevel symbolisere at jeg går mot lysere tider. Bildene taler iallefall for seg, akkurat som du sier:)

Nina sa...

Gratulerer så mye!!! Nyt sommeren :)

Anonym sa...

Både jenta og bloggen har fått ny design :-) Gratulerer med dagen og kontrollen i går.
Lev livet og nyt sommeren, uansett vær :-)
Vi er på hytta i pøsende regn og nå tordner det i fjerne, who cares, har vært ute noen 'stormnetter før.
Sommerklem fra Cocoa

Anniken sa...

Takk for det og i like måte:)

Anniken sa...

Takk for det:) Helt enig med deg; who cares om det regner litt. Sommeren nytes uansett:) Kos deg videre på hytta.

Silje sa...

Beste nyhet jeg kunne tenke meg! Er så utrolig glad på deres vegner og gleder meg til å se den positive utviklingen videre! Du ser smashing ut!!! Klem Silje

Anniken sa...

Beste nyhet jeg også kunne tenke meg, så bedre blir det jo ikke:)

Legg inn en kommentar