torsdag 19. juli 2012

Ut på tur #26: Bjølsen

Jeg kommer tilbake til Nordlandsturen og Idrettsuka etter hvert, og hopper dermed rett til tur nummer 26 som var i forrige uke. Det var en av dagene før dagen (les: kontrollen). Jeg var så spent og nervøs at jeg ikke klarte å gjøre de helt store sprellene. Vi bestemte oss dermed for å gjøre noe enkelt og hyggelig, og satte kursen mot en café vi hadde hørt mye bra om:


Mat & Mer på Bjølsen


Caféen har fokus på kvalitet, nærhet og økologi når det kommer til valg av råvarer. Det er det tydeligvis flere enn oss som setter pris på, for da vi kom dit var det kø utenfor av folk som ventet på at de skulle åpne.



Vi benyttet ventetiden til å nyte en liten forrett av sommerens goder.



Inne fant jeg en bok av en vittig type som heter Dag Evjenth: "Sitt ikke inne når alt håp er ute". Jeg likte den veldig godt, og den hadde gode, morsomme ord om enhver anledning. Anbefales!



Erlend spiste en fantastisk god fetaburger.


Dette var en café vi likte veldig godt. Vi kommer garantert til å dra tilbake dit. Har dere Oslokjennere flere gode caféer å anbefale oss?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei dere to!
Vi liker oss godt på Cafe Bacchus i Dronningensgt 27. Maten er herlig!!!De får råvarer fra gårder i Vestfold bl.a, varme og kalde retter, smaskens ;-) Tror menyen faktisk står på nettet, har ikke sjekket det, men den gjorde det før. Håper det smaker ;-)
Hilsen fra jentegjengen

Anniken sa...

Takk for tips! Fant menyen på nettet og det så veldig bra ut. Skal definitivt prøves:)

Legg inn en kommentar