søndag 29. juli 2012

Ut på tur #28: Holum

På Sørlandet har jeg en venninnegjeng som jeg gjerne skulle ha truffet litt oftere. Vi bor alle spredt i inn- og utland, så det er vanskelig å få samlet absolutt alle i feriene. Men i år fikk vi til det (vanligvis) umulige, for tredje helga i juli kom alle ni hjem for hyttetur med jentene. Siden ingen hadde en ledig hytte til helga vår, tok vi hytteturen hjemme hos foreldrene til ei venninne i Holum. Vi overnattet fra lørdag til søndag og hygget oss på høyt nivå.


Sørlandet på sitt beste: Sol, grill og gode venner.


Jeg, et par venninner og skjerfet mitt i sola. Puh, så varmt! Men også nødvendig siden huden i strålefeltet ikke kan soles på enda et halvt år. Kanskje en idé å snart investere i et sommerlig sjal eller noe annet som er litt lettere?

Det kjentes ganske stort å kunne være med på noe så normalt som et venninnetreff igjen. Jeg har jo vært på venninnekvelder flere ganger tidligere, men ikke i dette omfanget med overnatting og det hele. Jeg var på forhånd litt spent om kroppen min ville tåle det, men det skulle vise seg at jeg var i storform! Jeg måtte riktignok spørre om det var greit om vi kunne droppe å ha anlegget på full guffe hele kvelden (blir så fort sliten av mye støy), og da det var helt greit kunne jeg holde ut lenge. Jeg var faktisk oppe til halv tre på natta! Det er nokså ekstremt for meg for tiden, men det var så trivelig at det var umulig å gå og legge seg. Da jeg kom hjem brukte jeg tre dager på å komme meg på beina igjen, men det var det absolutt verdt. Dette var definitivt et av sommerens høydepunkter.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Et ekte silkesjerf både kjøler og varmer - kanskje du har et? Pappa

Anniken sa...

Hehe, ja det stemmer det, men det er så fint og jeg er så redd for det at det ble dermed ikke med på ferien;) Sjal fra Usbekistan kvalifiserer til å passes litt ekstra på.

Anonym sa...

Hei Anniken :-)
Da har vi begge fullført venninnetreff med overnatting, men jeg måtte melde pass ved midnatt. Før jeg la meg ruslet jeg en tur ned på stranda for å få roet ned kroppen. Jeg la hele min energi i å være oppegående, selv om jentene prøvde å få meg i hvilemodus. Lurer på hvorfor jeg ikke er så avslappet som før når vi er mange? Det blir kanskje for mye fokus rundt min person og mange spørsmål som jeg synes jeg må svare på, men helst ikke vil. Det er tider jeg bare vil glemme og nyte her og nå.
Silkeskjerf er tingen :-)
Klem fra Cocoa

Anniken sa...

Så hyggelig å høre at du også har vært på venninnetur:) Jeg syns det er ekstremt slitsomt og utmattende å være med på sånne ting. Noe i kroppen har endret seg pga cellegiften som gjør at dette blir en kjempeutfordring. Heldigvis er jeg ganske avslappet med denne gjengen, så utpå kvelden lå jeg utstrakt på sofaen under et teppe mens vi satt og pratet. Funket veldig fint, og alle vet jeg lett blir sliten så dermed ble det ikke noe spm rundt det. Hvis du føler det blir mye mas rundt deg og din situasjon går det kanskje an å si at "I kveld vil jeg hygge meg uten å tenke på det jeg har vært igjennom", så vil de vel ha forståelse og respekt for det?

Anonym sa...

Det går an å si hva jeg vil og jeg vet de vil forstå å ha respekt, men det er min feil :-( Jeg vil vise at jeg er den samme som før, men neste gang, ja for det skal bli en hyttetur utpå høsten, da skal jeg be om plass i sofaen og teppe :-) Hvis jeg trenger det da, time will show, optimist som jeg er.

Anniken sa...

Ja, det er vanskelig å be om tilrettelegging for alle merkelige ting har forandret seg etter cellegiften. Selv syns jeg det var grusomt å spørre om vi kunne ha musikken på pratenivå, men jeg vet at hadde jeg ikke gjort det hadde jeg måttet legge meg kl 10. Og det viste seg å ikke være noe problem da jeg ba om det:) Håper du får en fin hyttetur til høsten, og at formen forhåpentligvis er så fin at du er tilbake i storform.

Anonym sa...

Håper både du og jeg er i storform til høsten, fordi vi fortjener det :-) I oktober har jeg storkontroll, igjen, men gruer meg ikke til den, enda. I dag er min kjære tilbake på jobb, så da rusler jeg meg en egotur i sola og lager middag til han kommer hjem. Flink jeg eller? Ha en god dag, Anniken :-)

Anniken sa...

Det fortjener vi, ja! Godt å høre du ikke bekymrer deg for kontrollen enda. Hygg deg med middag og samboer i dag:)

LoveAndLight sa...

Venninne tur er saa utrolig kos :)Med ekte venninner kan man vaere borte fra hverandre i aaresvis uten at noe virker forandret naar man endelig moetes:) Og ja finnes ikke noe bedre sted en soerlandet naar det er sol og ekte norsk sommer :) Var super kos aa se deg hos mormor vennen min :D xx C

Anniken sa...

Helt sant det du sier om ekte venninner:) Var superkos å treffe dere i sommer. Håper det ikke blir så lenge til neste gang. Lykke til med innspurten du er i!

Anonym sa...

Det så absolutt ikke feil ut!

Nytt turforslag for sesongen er å plukke blåbær. Her er det i hvertfall masse i skogen rett bak huset. Har plukka litt i dag, og tror det blir en litt større runde i morgen. Kanskje det blir syltetøy til vinteren :)

K.

Anniken sa...

Veldig bra turforslag! Har faktisk allerede vært på en blåbærtur, men helt her sør er det et dårlig blåbærår. Håper vi finner litt mer når snart skal østover igjen. Jeg liker best blåbær natural på havregryn. Mmmm!

Legg inn en kommentar