onsdag 26. september 2012

Flytta på dej!

Det går opp og ned her i livet, og akkurat nå føles mitt liv som en alt for voldsom berg- og dalbane som aldri stopper. Jeg går fra ekstreme oppturer til ekstreme nedturer på rekordtid. I forrige uke svevde og fniste jeg lykkelig som nygift sammen med mannen min (elsker å kunne kalle Erlend det); nå har jeg landet - ikke akkurat med et brak, men med et kjedelig bump iallefall. Radium ringte på mandag og bekreftet tilbakefallet. Vet ikke så mye om hva som vil skje fremover enda, men regner med jeg skal starte med behandling i slutten av neste uke, eventuelt i begynnelsen av uka etter der igjen. Behandlinga vil først bestå av noen runder med cellegift, før det blir ny stamcelletransplantasjon - med fremmed donor denne gangen. Har fått beskjed om å ringe til Radium på fredag, så får mer info da.

Orker ikke å skrive så mye akkurat nå om hvor kjipt dette er, det sier seg jo selv at det er umenneskelig kjipt, men jeg vil gjerne gi en beskjed til kreften (den blir på svensk, i og med at vi nettopp har vært der og jeg fremdeles er i sverigemodus. Bröllopsresan var forresten fantastisk, mer om det kommer i et annet innlegg). Beskjeden til mr. Hodgkins er: DU MÅSTE FLYTTA PÅ DEJ! Og da mener jeg vekk fra min kropp. På forhånd takk.








Jag bygger, bygger upp
O du river, river ner
Du gör mig så lack
Du vägrar ge upp
Börjar klättra, klättrar upp
O du drar mig, drar mig ner
Vi måste ta ett snack
Hör upp, du måste flytta på dig



19 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Anniken. Jeg fikk beskjed fra Keren for noen minutter siden. Jeg har fulgt deg på bloggen din, heia på deg, bedt til Gud for deg og gledet meg sammen med dere forrige helg. Du er suveren Anniken. Så meddelsom og positiv. Den strålende jenta på bryllupsbildet skal vi bevare og fortsatt heie fram! Dette går bra! Du er sterk!
Hilsen Kerens farmor på Kongsvinger

Maren-Sofie sa...

Vet rett og slett ikke hva jeg skal si/skrive til deg nå, men jeg håper jeg kan være et "bevis" på at to transplantasjoner er mulig; fullt mulig!
Tenker veldig mye på deg.

<3

Hilsen fra Maren-Sofie

kingram sa...

Oh my dear Anniken. Didnt we make a deal with cancer earlier that we were too nice for it to come back again? The universe is so cruel sometimes and utterly unfair. You are such a courageous fighter and your attitude is a testament to the wonderful person you are. Everyone can take a page out of your book. There are of course no real words to offer any comfort in situations like this. I am happy you have Erlend by your side. Big hugs to u xxx

Ingvild W. sa...

Kjære søte snille sterke Anniken. Dette var en forferdelig beskjed, men som Maren Sofie skriver over her så er hun et levende bevis på at dette er fylt mulig. Maren Sofie er frisk i dag og stråler, det kommer du en dag til å gjøre også <3

Jeg har ikke ord for hvor urettferdig dette er!
Lykke til. Tenker på deg <3
Klem fra Ingvild

LillianBR sa...

Jeg synger/roper med deg!

"DU MÅSTE FLYTTA PÅ DEJ(för jag skulle köra runt med en Anniken som inte er sjuk)!"


Svær klem
-Lillian BR

Anonym sa...

Verden er urettferdig! men fortsatt nydelig, fin og verdt å kjemp for. Jeg vet du er sterk, så stå på, så vil snart mr. Hodgkins flytta på sej!

Anonym sa...

Du kommer til å klare dette. Du kommer til å blir frisk. Jeg bare vet det!! Gratulerer så mye med bryllupet <3

Anonym sa...

Ord blir så uendelig fattige i denne situasjonen. Skjønner en liten flik av at dette må være en helt umenneskelig beskjed å få. Sender varme tanker din vei, med håp om og stor tro på at du klarer å mobilisere kjempekrefter også til denne omgangen. Mr.Hodgkin kan bare pakke sammen!

Hilsen dame som følger deg og heier på deg.

Anonym sa...

Nå trodde jeg at Mr Hodgkins hadde hørt at vi faktisk er gift og det betyr at vi er MER enn OPPTATT. Vi skal klare dette også, kjære Anniken.
God klem fra Cocoa

Anonym sa...

Klem til deg. Og spark til kreften.

Anonym sa...

Slenger meg med Cocoa: Du er dama til Ælen. Hr Hodgkins: piss åff! Tenker på dere

Stine

Anonym sa...

rettere sagt frua til Ælen. Blir ikke stort mer opptatt enn å være kjerring/frue/konemor :)

Anette og gutta sa...

Tror nok vi skal klare ett stort allsangkor til mr Hodgkins! Han skal nok skjønne tegninga etter dette! Stå på, vi er mange som heier.

Lillian i Valdres sa...

Stå på, Anniken, du er en tøffing!Tenker på deg!

Anonym sa...

Dette var veldig trist å lese Anniken! Krysser fingrene og tenker på deg. Og gratulerer så mye som nygift :-) Det var hyggelig å høre!
Hilsen Mirjam

Anonym sa...

Vi smeller til i høylytt kor alle sammen! Flytta på dej!!! Gratulerer til flotteste brudepar! Hilsen Ingunn- tanta til Keren, Jennifer og Seb;-)

Anniken sa...

Takk for all støtten. Den varmer, og jeg setter utrolig stor pris på den:)

Maren-Sofie: Du er mitt nye idol;) Kan du, kan jeg!

Anonym sa...

Kjære Annikken. Fredrik Arneberg fortalte at du har en blogg jeg burde se på. Jeg (og min kone) ble rørt av dine gleder og prøvelser. Vi setter vår lit til moderne medisin! Klem og hilsen fra IvarSK.

Anniken sa...

Hei Ivar, så trivelig å høre fra deg:) Jeg savner helseøkonomistudiet veldig. Følte jeg akkurat rakk å finne ut at "yes, dette vil jeg drive med" før jeg fikk tilbakefall. Og nå har jeg fått enda et! Ai ai. Men, hvem vet, kanskje dukker jeg opp igjen om en stund. Håper inderlig det. Heia moderne medisin!

Igjen: Veldig hyggelig å høre fra deg. Lykke til videre med den viktige jobben dere gjør borte på HELED. Etter å ha vært pasient i flere år har det virkelig gått opp for meg at vi trenger dyktige folk som kan lede, evaluere og administrere helsevesenet.

Legg inn en kommentar