onsdag 19. september 2012

Hilsen fra fruen

På lørdag fikk Erlend og jeg endelig sagt JA til hverandre. Oppi alt det ekstreme som har skjedd i det siste var dette en dag fylt til randen av glede. Jeg har aldri følt så mye kjærlighet og lykke i hele mitt liv. Erlend og jeg var i vår egen euforiske boble under hele bryllupet, og det at nære og kjære var tilstede for å dele den store dagen med oss gjorde det hele enda bedre.

Kontrastene fra tidligere i uka var enorm. Som dere allerede har lest punkterte lungen min etter biopsien jeg tok, og jeg ble innlagt på Radium fra torsdag til tirsdag. På tirsdag var jeg så utkjørt og hadde så store smerter på grunn av drenet i lungen, at jeg ikke klarte å gå den lille turen fra 8. etg til røntgen, og måtte dermed kjøres i rullestol. På bildet under var jeg overbevist om at røntgenbildet jeg skulle ta ville avsløre at bryllupet måtte avlyses. Det var en skrekkelig følelse. Lettelsen var dermed enorm da de i stedet valgte å ta ut drenet og skrive meg ut. De satset på at lungen ville fikse seg selv, noe den etter et par dager heldigvis gjorde.


På trilletur med pumpa til drenet i fanget.

Fire dager etter bildet ovenfor ble tatt, stod jeg hvit brud i Holum kirke. Hvem skulle trodd!? Gleden da Erlend og jeg stod på kirketrappa som mann og kone var helt ubeskrivelig.


Endelig!

Bryllupsdagen var helt perfekt. Den kunne ikke ha vært bedre om vi hadde brukt et år på å planlegge den. En hel armé av gode hjelpere hadde stått på døgnet rundt i 14 dager for å realisere drømmedagen vår. TUSEN TAKK!!!! Vi er dere evig takknemlige. Takket være dere kunne vi senke skuldrene på den store dagen og bare nyte det hele. Dagen var akkurat slik vi ønsket oss med en fantastisk vielse, fantastiske mennesker, fantastisk pynt, fantastiske lokaler og mat (takk til Marius på Stjerna), fantastiske taler og ja... kort sagt: Det var en fantastisk dag!




Dersom dere vil se flere bilder fra bryllupet, kan dere gå inn på bloggen til fotograf Lisbeth Finsådal. Hun fulgte oss hele dagen, og knipset flere vakre øyeblikk.

I dag drar vi på bryllupsreise. Vi skal sydover. Jeg kan ikke fly på grunn av lungen, så dermed tar vi med oss bilen sydover til Sveriges vestkyst, hehe. Det blir nok fint. Vi skal være i en liten by ved havgapet til fredag, så drar vi på spa i helgen, før vi avslutter med et par dager i Gøteborg. Det skal bli godt å komme seg bort, roe litt ned, nyte hverandre, og la alt som har skjedd i det siste synke inn.

Jeg avslutter innlegget med ordene vi danset oss ned midtgangen i kirka til: All you need is love!

20 kommentarer:

HEIDI MØRCH sa...

Gratulerer!

Anonym sa...

Hei Anniken,
du vet kanskje ikke engang hvem jeg er- men jeg vokste opp i nabohuset til farmoren din i Laustøheia. Jeg har jo alltid visst hvem du var, og fikk helt sjokk da jeg så et par flotte bilder fra bryllupet deres som Lisbeth hadde lagt ut på fb sammen med adressen til bloggen din. Jeg satte i flere timer den kvelden og leste bloggen fra ende til annen. Du skriver og beskriver så flott, og jeg gikk fra å tørke tårer til å trekke på smilebåndet :)
Sitter igjen med en enorm respekt for deg og hvordan du har valgt å takle sykdommen. ønsker dere masse lykke til videre i livet sammen, og ha en fantastisk bryllupsreise :) det viktiste er jo ikke hvor man er- men hvem man er sammen med <3

Mvh Heidi Fredriksen Fardal

Ann Kristin sa...

Gratulerer!

anette h sa...

Jeg er så stolt og glad for at jeg kjenner dere. Makan til fine folk, herlige mennesker rundt dere også. Takk igjen for en vannvittig fin dag. For meg er det helt uforståelig at du satt i rullestol kun få dager før bryllupet. Det og gifte deg med din store kjærlighet må gi mye energi:-) Dere var strålende vakre begge to! Kos dere på bobletur<3

Anonym sa...

Hjertelig til lykke, dere er et nyyyydelig par!!!
Ser ut til å ha vært en super og minnerik dag til å leve lenge på!

Hilsen ukjent dame som har fulgt bloggen lenge, og heier på dere!

Anonym sa...

Gratulerer så mye! God bryllusreise og: tomlene opp for deg og dere
Marit S.

Anonym sa...

Så godt å høre at det ble bryllup! Gratulerer så mye som ektepar!!! Var inne å så på alle bildene, og de er utrolig flotte :) Kos dere på bryllupsreise! Eirin

Anonym sa...

Gratulerer så mye! Flotte bilder og vakkert par. Håper dere koser dere på bryllupsreise.
God klem

Anniken sa...

Takk!

Anniken sa...

Hei Heidi. Joda, jeg husker deg:) Wow, imponerende å lese igjennom bloggen fra ende til annen. Det har blitt en del innlegg etter hvert. Tusen takk for mange fine ord. De varmer:)

Anniken sa...

Takk!

Anniken sa...

I like måte! Vi er så glade for at vi kjenner dere også, og er ekstra glade for at dere kunne komme i bryllupet vårt:) Det å gifte seg gav en ekstra energiboost, ja. Jeg syns jeg klarte meg ganske bra på en mix av eufori, adrenalin og kjærleik (og litt smertestillende).

Anniken sa...

Takk for lykkeønskninger og heiarop!

Anniken sa...

Tusen takk:)

Anniken sa...

Tusen takk, Eirin. Bildene er fine, ja. Lisbeth er flink:)

Anniken sa...

Tusen takk. Vi har kost oss masse på tur. Innlegg kommer;)

Lilleperle sa...

Gratulerer masse med bryllupet!!! :D :D

Anniken sa...

Tusen takk:)

Silje sa...

Du er bare så nydelig på bildene, og dere er et fantastisk par! Veldig gøy å se fotografbildene! Ikke til å tro at det kun skiller noen dager fra sykehuset til kirketrappa!! Igjen, tusen takk for at vi fikk lov til å feire denne utrolige dagen sammen med dere!!!!!!!!!

Anniken sa...

Tusen takk:) Nei, det er faktisk ikke til å tro at det bare er fire dager mellom de bildene. Vi er sååå glade for at dere ville feire dagen sammen med oss:)

Legg inn en kommentar