fredag 30. november 2012

Reklameinnspilling for Krafttak mot kreft

Årlig arrangerer Kreftforeningen en stor innsamlingsaksjon som kalles "Krafttak mot kreft". For en stund siden ble jeg spurt om jeg kunne tenke meg å bli med i en reklamefilm for aksjonen. Jeg ville gjerne bidra til en god sak, og sa ja. Etter hvert ble også Erlend skrevet inn i handlinga, så i dag har vi vært på reklameopptak begge to. Det ble en spennende og litt annerledes erfaring.



En make-up artist sørget for styling og sminke. 



Erlend ble lettere sjokkert da han også måtte få et strøk med sminkekosten



Klar for opptak



Så var vi i gang. Jeg fikk skryt for mitt store talent som plakatholder.



Hint om hvilket tema neste års Krafttak mot kreft dreier seg om


Det var veldig interessant å være med på noe slik - og overraskende vanskelig! Erlend og jeg startet opptakene med hver våre handlinger, så skulle vi møtes og ha et "magic moment" (eeeh, kjempelett), før vi dro videre sammen. Alt dette skulle skje i en tagning. Heldigvis gikk det fint og produksjonsteamet ble fornøyd. Det var veldig moro å leke skuespiller for en dag.

Da vi takket ja til dette trodde vi det skulle bli en liten snutt som vil bli lagt ut på Kreftforeningens nettsider og kanskje bli sendt på TV på helligdager. Vi ble dermed lettere sjokkert da vi ankom location og ble fortalt at den skal kjøres som vanlig reklame på TV i begynnelsen av mars. I tillegg vil den vises frem under Vinterlyd-konsertene rundt om kring i Norge, i sosiale medier og ja...kort sagt over alt. Kreftforeningen har visst aldri brukt så mye penger på en reklame før. Da vi dro derfra sa Erlend: - Hva er det egentlig vi har blitt med på nå? Vel, det gjenstår å se i februar. Har på følelsen at det blir bra.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Anniken
Du er så inspirerende! Jeg er fast leser av din blogg. Pleier å bruke rundt 1000kr på julekort hvert år. I år sender jeg ingen. Pengene skal gå til Kreftforsking.
Takk for de innspill du gir livet mitt!
Hilsen fra Tonje

Anniken sa...

Hei Tonje. Takk for hyggelig kommentar. Jeg har et tips dersom du vil kombinere julekortskriving og støtte til Kreftforskning: Kjøp julekort hos Kreftforeningen.
http://nettbutikk.kreftforeningen.no/epages/kreftforeningen.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Kreftforeningen/Categories/Jul

Det gjør jeg:)

Anonym sa...

Gleder oss til å se dere på TV :) Jeg har konsentrasjonsproblemer etter rundene, men i februar skal jeg skjerpe meg, he he.
Nå er det tid for den faste rusleturen og kafebesøk, -7 grader her, men vakkert vintervær.
<3

Anniken sa...

Nyt dagen:)

Morten Wien sa...

Tusen takk for at dere stiller opp, du er ei fantastisk jente med skikkelig pågangsmot, og du og Erlend er jo fantastiske som bruker en hel dag til å fryse og gjøre opptak.
Blir morro å se filmen ferdig :)

Anniken sa...

Klart vi stiller opp for en så god sak! Veldig hyggelig å bli spurt. Vi koste oss hele dagen, begge to:)

AnastasiaGolf sa...

Du var utrolig fin i den røde lua, Anniken!

Anniken sa...

Tusen takk! Den var nøye utvalgt av stylisten;)

Anonym sa...

Jeg har sendt julekort likevel. Men bestemte meg for å gi tilsvarende beløp til kreftforsking. Fikk plutselig så mange julekort i posten og trangen ble for stor til å sende tilbake :D
Jeg undersøkte linken. Det som hadde vært fint var å kunne få kjøpt God jul/God påske osv klistremerker. Som man igjen kunne klistre på kort/brev man sender.

Tonje

Anonym sa...

You could certainly see your expertise in the article you write.
The sector hopes for more passionate writers like
you who aren't afraid to mention how they believe. At all times go after your heart.

Review my weblog: instant cash advance online

Legg inn en kommentar