tirsdag 18. desember 2012

Ny kåk

Jaaaaa, da var det endelig vår tur! I dag var vi i vår fjerde budrunde, og jammen gikk det i boks! Vi er nå stolte eiere av en 2-roms rett utenfor Oslo sentrum. Fantastisk! Vi var på visning og tittet på den i går. Da var leiligheten stappfull av folk, og lista full av interesserte boligkjøpere. Vi hadde dermed forberedt oss på en nok en hard budrunde. Overraskelsen var stor da vi plutselig fikk leiligheten - og det til en god pris (for oss, ikke for selger, hehe). Vi føler vi har gjort et kupp! Jeg trodde nesten ikke det var mulig i det gloheite boligmarkedet som er i Oslo for tiden. Fulgte med på et par andre budrunder også i dag. Begge leilighetene gikk for rundt 600 000 kr over takst. Vi måtte over takst vi også, men ikke i nærheten av en så voldsom sum.

Leiligheten er nyoppusset i 2012, har balkong og ligger i 2. etg. Sistnevnte blir jo viktig når jeg skal starte med den harde delen av behandlinga, så slipper jeg å slite meg opp et utall trappetrinn hver gang jeg skal inn i mitt eget hjem. Leiligheten ligger litt landlig til, så vi kan ta på oss skia utenfor ytterdøra og gå rett inn i marka. I tillegg er byen veldig tilgjengelig ved at det går buss dit hvert 6. minutt. Med andre ord: perfekt!

Er så fornøyd, glad og ekstremt lettet nå at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Det har vært en relativt kort, men ekstremt intens, leilighetsjakt. Jeg hadde ikke orket tanken på å måtte på'n igjen i januar med visninger og det hele. Nå er leiligheten i boks, vi kan senke skuldrene og ta en ordentlig god juleferie. Aaah, det skal bli så godt!

Herligheten overtas i begynnelsen av januar. Vi har vært flinke og bedt venner og familie om hjelp til å flytte, og heldigvis er det en hel armé som stiller armer og ben til disposisjon. Tusen hjertelig takk! Bilder av det nye hjemmet vårt kommer etter hvert.

Weeee, dette er så stas!!!!

24 kommentarer:

Malin sa...

Ååååh, så gøy!! :D Er kjempeglad på deres vegne, og gleder meg til å se bilder! :) Gratulerer så mye <3

Solberg sa...

Gratulerer, dette fortjener dere :)
Lykke til videre med både flytting og behandling.

LillianBR sa...

Gratulerer sååååå mye!! Woohoo! Gleder meg te å se herligheten :)

Anonym sa...

Jeeeeei!! Veldig bra!
Ønsker dere samtidig en varm og trivelig julefeiring! Hver dag er GULL!
Stor juleKristinklæm. (Både jeg og Line har det bra, forresten. Jeg er ferdig behandlet rett på nyåret, og Line er på omfattende kontroll på St.Olavs i disse dager. Vi går ut fra at alt er bra, og at vi alle - du også - kan møte 2013 med så lite motgang som mulig!)

Anniken sa...

Tusen takk! Bilder kommer;)

Anniken sa...

Tusen hjertelig takk!

Anniken sa...

Takker! Jeg gleder meg også til du skal se herligheten;)

Anniken sa...

Heei Kristin. Vi går ut fra at alt er bra, ja. That's the spirit! En god jul til dere og ikke minst et riktig godt nytt år!

Erle-Andrea sa...

Så stas! Gratulerer masse Anniken :) skikkelig glad på dine vegne!

Anniken sa...

Takk takk:)

Anonym sa...

Gratulerer så masse! Og lykke til med flyttingen og veien videre:)

Anniken sa...

Tusen takk!

Anonym sa...

Hei, hei
Si fra til din kusine Cathrine dersom dere trenger mer hjelp til flytting. Hun var min forlover når jeg giftet meg.
Hilsen fra Tonje

Ps: gratulerer med bolig!!!

Anonym sa...

Gratulerer med ny kåk. Uten å gå i detaljer virker det som, av det jeg leser, at vi kanskje nesten er naboer:) Vi kjøpte ny kåk på vårparten, men en 3-roms. Det ene soverommet ligger i enden av stua, så der har vi spisestue nå, enn så lenge. Vi har det godt og varmt i en høy 1.etg og med vestvendt balkong med vakker utsikt.
Klem fra Cocoa

Ann Kristin sa...

Gratulerer!

Anniken sa...

Takk!

Anniken sa...

Hei Tonje:) Cathrine har allerede meldt seg som flyttehjelp. Husker hun var forloveren din. Så noen av de fantastiske bildene fra den store dagen. Du så helt fantastisk ut!

Anniken sa...

Sier du det? Er vi kanskje nesten naboer? Artig:)

Blir spennende å se hvor lenge spisestua får stå i fred;)

Anonym sa...

Den kommer nok til å få stå i fred leeenge. Noe av meg er i fryseren vet du og da må jeg få FRISK i journalen min og ikke 'bare' kreftfri. Har jo igjen en utdannelse, som ikke er ferdig heller. Men vi koser oss og pynter til jul.
Kanskje jeg treffer deg i januar, da kommer jeg og hilser ordentlig på deg, for et sammentreff i så fall.
Cocoa

Anniken sa...

Ja, du må gi deg til kjenne dersom du ser meg. Hadde vært moro.

Kooos dere i jula:)

Anonym sa...

Kooos dere massa i jula dere også, neste jul blir det pynting i ny kåk, det har vel gått opp for dere :)
God jul klem fra Cocoa og ektemannen

Mette sa...

Gratulerer, Anniken! Jeg er på østlandet frem til 14. januar, så trengs det flyttehjelp før den tid, bare gi meg en lyd :D

Mette sa...

Gratulerer, Anniken! Jeg er på østlandet frem til 14. januar, så trengs det flyttehjelp før den tid, bare gi meg en lyd :D

Anniken sa...

Så flott! Da kommer det snart en mail med info om tid og sted, så får du se om du har anledning til å være med. God jul, Mette.

Legg inn en kommentar