onsdag 26. desember 2012

O jul med din spenning

Det har vært utrolig fint å være hjemme på Sørlandet i jula. Høytiden har vært stappet av god mat, gode folk og god stemning. En bonus er all snøen som har gitt jula en ekstra fin ramme.


Vi tok sparken til kirka på julaften


Erlend etter en heftig omgang snøballkrig


I dag reiser vi tilbake til Oslo. I morgen er nemlig en stor dag. Jeg har hørt rykter om at jeg kanskje får vite om det er en beinmargsdonor på gang. Det er jo mildt sagt spennende! I tillegg får jeg resultatet av CT-bildene jeg tok i forrige uke. Det vil avgjøre om jeg kan fortsette på immunterapien, eller om jeg må over på vanlig cellegift. Jeg er ekstremt lite gira på sistnevnte, for vi skal flytte til den nye leiligheten i løpet av første uka i januar (Jippi!). Da kommer jeg til å trenge all energien jeg kan få.

Jeg er litt nervøs for morgendagen. Den siste uka har nattesvetten plutselig kommet tilbake. Det er som regel det klareste tegnet på at kreften driver og skaper seg i kroppen min. Men jeg har også vært snufsen, tett og halvdårlig de siste dagene. Jeg håper dermed at nattesvetten har vært kroppens måte å bekjempe infeksjonen på. Svaret får vi i morgen.

Det har vært herlig, fantastisk og nydelig å være hjemme i jula. Men jeg er ganske sliten. Som sagt har jeg vært litt halvdårlig. I tillegg har jeg kjørt et vanvittig maraton på sosialiseringsfronten. Jeg vil jo treffe "alle" når jeg først er hjemme. Men det tærer på kreftene, så nå skal jeg hjem til Oslo og hvile, hehe. Jeg har faktisk ingen planer i helga. Det skal bli godt.

Håper dere har hatt en fin jul, alle sammen. Til dere som er rammet av kreft håper jeg ikke jula har vært for preget av sykdommen.

5 kommentarer:

Malin sa...

Da vil jeg bare ønske dere lykke til, med resultater, beinmargsdonasjon, flytting og julefeiring videre! :)
Heier på deg Anniken! :)

Malin sa...

Da vil jeg bare ønske dere lykke til, med resultater, beinmargsdonasjon, flytting og julefeiring videre! :)
Heier på deg Anniken! :)

Kristine sa...

Anniken, du er et av de mest postive menneskene her inne. Jeg liker å lese bloggen din, jeg blir i riktig godt humør av den. Andre bloggerer som har mindre problemer enn deg, bare syter og klager over alt og alle, du møter motgang med en beundringsverdig kraft og stil. Takk for det.

Anniken sa...

Tusen takk! God jul videre til deg også.

Anniken sa...

Tusen takk for fine ord. Så hyggelig at bloggen min oppfattes som relativt positiv, til tross for det alvorlige temaet. Det er også noe jeg etterstreber - samtidig som jeg er nøye på å ikke utelate det som er vanskelig.

Legg inn en kommentar