fredag 21. desember 2012

Spre ordet

Nå er vi vel fremme på Sørlandet, og ordentlig klare for en god jul. Det har vært så hektisk i det siste at vi ikke har hatt tid til å verken reflektere over at høytiden nærmer seg, eller å kjenne på julestemninga. Nå er tida for å senke skuldrene endelig kommet, og vi nyter det.

Jeg har skrevet et nytt innlegg for Kreftforeningens blogg. Det er en julevariant av innlegget "Gi beinmarg", som jeg publiserte her på bloggen tidligere i høst. "Gi beinmarg" fikk veldig god respons, takket være alle dere som delte det i sosiale medier. Det har i etterkant kommet utrolig mange folk bort til meg og sagt at de selv har meldt seg som blod-/beinmargsgivere, eller at de har vervet andre. Ei venninne fortalte at hun har vervet 25 (!) venner til benmargsgiverregisteret. Herlig!

Jeg håper at innlegget på Kreftforeningens blogg når ut til enda flere enn det jeg skrev her på min egen blogg. Jo flere som leser innlegget, jo flere blir oppmerksomme på at man kan donere beinmarg. Kan dere være så snille og hjelpe meg med å spre det videre? Jeg oppfordrer dere til å gå inn på Kreftforeningens blogg, lese innlegget, og dele det med alle dere kjenner. Jeg blir også evig takknemlig dersom dere som er blod-/beinmargsdonorer skriver det i kommentarfeltet inne på Kreftforenings blogg. I tillegg hadde det vært fint om dere som har mottatt blod eller beinmarg skriver i kommentarfeltet om hvor viktig det var for dere (man kan skrive anonymt dersom det er ønskelig). På den måten kan vi sammen inspirere andre til å bli blod-/beinmargsdonorer.

Trykk her for å gå til innlegget "Kan du gi noen livet i gave, bokstavelig talt?" på Kreftforenings blogg, og spre ordet.

Uendelig mange takk for at dere hjelper meg med dette. Jeg setter virkelig stor pris på det. Og med det ønsker jeg dere alle en riktig god jul.


8 kommentarer:

Malin sa...

God jul til deg og dine, Anniken! :)
Jeg kan dessverre kke gi blod selv, men har spredd innlegget ditt på facebook :)

Anniken sa...

Så flott! Tusen takk:)

LoveAndLight sa...

Får jo ikke gitt selv :'( men sprer som bare søren innlegget..ser og at flere av fb vennene mine har delt. Så håper jeg de og melder seg :) God Jul vennen.

Anonym sa...

En hilsen fra jentegjengen på fem, som lovet i en kommentar til deg 30.oktober å ikke bare gi blod, men også beinmarg :)
I løpet av november har vi alle vært hos Dracula, en smertefri opplevelse, det tok bare litt tid, men hva betyr tid når liv kan reddes.
GOD JUL fra jentegjengen

Anniken sa...

Herlig! Takk for hjelpa, og goood jul.

Anniken sa...

Så fantastisk! Dette gleder meg stort å høre. God jul til dere alle sammen.

Anonym sa...

hei Anniken,
da var innlegget spredd på Facebook, satser på at mange sprer det videre :) venter selv på svar fra blodbanken om jeg er en brukendes bloddonor, fingers crossed!!!

ønsker deg ei skikkelig god jul med dine kjære, og de aller beste ønsker for året som kommer :) Satser på at 2013 blir et super positivt år, stoooor juleklem fra Heidi(tidligere nabo med farmoren din)

Anniken sa...

Tusen hjertelig takk for hjelpen, Heidi. Og så fantastisk at du har registrert deg i blodbanken. Way to go! Ha en riktig god jul og et godt nytt år

Legg inn en kommentar