tirsdag 8. januar 2013

På plass i nytt palass

Ok, overskriften er litt overdrevet, men det nye krypinnet vårt føles faktisk like stas som et helt palass. Nå er vi på plass i den nye leiligheten! Det er så godt at jeg nesten ikke klarer å beskrive det. Vi hadde en helt crazy flyttesjau på lørdag. Venner og familie stilte opp i stort antall - på det meste var vi 18 stykker. En gruppe pakket ned og vasket den gamle leiligheten, en gruppe fraktet alle tingene fra den ene leiligheten til den andre, og en gruppe pakket opp i den nye leiligheten. I tillegg tror jeg det ble satt ny rekord i trappegåing. Fikk flere meldinger dagen derpå om skikkelig stive og ømme muskler. Til og med jeg, som nesten ikke gjorde noenting, har fremdeles vondt i kroppen. Det kan vi kalle en drøy treningsøkt.

Vi har altså flyttet, og det er takket være den gode hjelpen vi fikk. Jeg må si at vi føler oss så ydmyke og heldige for at vi har et så fantastisk nettverk rundt oss. Uendelig mange takk for at dere stiller opp!

Søndag morgen våknet jeg med en nærmest magisk følelse. Jeg stod opp litt før Erlend, og brukte tida alene på å gå rundt i rommene og bare prøve å forstå at dette faktisk er vårt. Denne fine leiligheten eier vi, og her skal vi bo! Det føles nesten for godt til å være sant. Da Erlend våknet lagde vi supergod frokost og så på Tour De Ski. Innimellom kakao og monsterbakke måtte vi bare se på hverandre og smile - mange ganger. Her snakker vi "den følelsen"!

Jeg er i fysisk aktivitet hver dag. I dag skulle jeg, som så mange dager før, gå tur. Tidligere bodde vi på øvre Grünerløkka/Dælenenga. Der var det veldig ålrait, men det var ikke spesielt trivelig å gå tur i området. Det var bråkete, masse folk, mye eksos, og man måtte stadig stoppe og vente på grønn mann. I dag tok jeg på meg yttertøyet, gikk ut døra, og etter vel 100 meter var jeg inne i marka. Der var det stille. Og hvitt. Og jeg kunne puste uten å føle at jeg besudla kroppen min med dårlig luft. Jeg ville bare gå og gå og gå. Vi gleder oss skikkelig til å utforske alle turløypene vi plutselig har umiddelbar tilgang til. Jeg tror marka kommer til å bli gull verdt for oss begge to fremover.

Det gjenstår litt fiksing og ordning inne i leiligheten før vi er helt på plass. Det er flere som har spurt etter bilder, men det legger jeg ikke ut enda. Dere kan heller få en smakebit av området:


Dette er deler av utsikten fra balkongen. Litt mer trivelig enn betongblokka vi stirret på fra stuevinduet i den gamle leiligheten.

Men flyttehelga har ikke bare vært kos - den har kostet mye ekstremt mye krefter. Jeg sliter fremdeles med ettervirkningene av å ha pushet meg maksimalt på lørdag. Men når premien/leiligheten er så fin, er det en pris jeg lett betaler.


4 kommentarer:

LillianBR sa...

Åååå som jeg gleder meg til å komme og beskue palasset og ikke minst "slottsparken" rundt! Jeg har herved invitert meg selv og venter bare på klarsignal ;) Til lykke atter en gang dere to!

-LillianBR

Anniken sa...

Du får snart invitasjon til både palass og slottspark. Må bare komme litt mer i ordning først;) Gleder meg allerede!

Anonym sa...

Grattis till nya bostaden! Roligt att läsa om! Louise från Helsingborg.

Anniken sa...

Tusen takk. Det er som nevnt stor stas.

Legg inn en kommentar