torsdag 7. februar 2013

Dagens godsak #6: Date night

I kveld har Erlend og jeg vært på date. Vi tok en tur til vårt gamle nabolag på Løkka. Der spiste vi først på den vidunderlige indiske restauranten Riwaj. Etterpå dro vi på kino og så "Historien om Pi" i 3D. Den var så fin! Filmen handler om en gutt som kommer fra et skipsforlis i en liten redningsbåt - sammen med en bengalsk tiger. Mot alle odds overlever de. Det finnes mange moraler i filmen, men den jeg bet meg mest i er at man aldri skal gi opp håpet. Selv når alt ser som mørkest ut er det alltid håp.

Det er rart hvordan man tar ting man ser og hører og omsetter det til den kunnskapen man selv vil. Akkurat nå tenker jeg at om en gutt klarer å overleve Stillehavet sammen med en blodtørstig tiger, skal jeg klarer å overleve litt kreft. Det spiller ingen rolle at filmen bare er oppspinn, full av spesialeffekter. Jeg ble motivert!

Hva syns dere forresten om godteposen min? Jeg holder på å feite meg opp før transplantasjonen, men Erlend syns kanskje jeg tok oppgaven litt for bokstavelig i går, da jeg endte opp med å kjøpe en hel bærepose med godsaker til filmen. Jeg sier bare at Meny Ringen (en av byens beste matbutikker) er en farlig (eks)nabo.



3 kommentarer:

Ida sa...

Jeg vil også ha en slik godteposte, men nyt den og kos deg!

Anniken sa...

Meny Ringen har det beste snackset man kan få i en matbutikk. Siden vi er der så sjelden etter vi flytta måtte jeg hamstre litt. Jeg endte dermed opp med å kjøpe snacks for over 300 kr. Ups, hehe! Jeg har visst ingen grenser for hva jeg unner meg rett for tiden;)

Malin sa...

Haha, jeg har også sett Historien om Pi i 3D, den var litt bisarr og gøy på samme måte :D

Legg inn en kommentar