fredag 1. mars 2013

Dag 1 Ny vår

"Skal jeg si deg noe fint?" Jeg har akkurat satt meg i Stresslessen etter å ha skiftet til rene klær og spritet hender og mobil. Hygiene er viktig nå som Annikens immunforsvar ligger på 0,1. Hun våknet da jeg kom inn døra, har sovet og hvilt mye idag også. "Idag er første dagen med ny beinmarg. Også er det årets første vårdag!" Hun sier det med inderlighet og innlevelse. Og det er sant. Vi står foran en ny vår, Anniken og jeg. Gid det måtte spire og gro!

Anniken har også idag vært ute og gått en tur. Hun gikk, etter eget utsagn, som en skilpadde med stavene sine bortover stien. Det var langt ifra noen Bjørgen-form denne gang. Skjønner ikke helt hvordan hun klarte å overtale noen til å slippe henne ut på egen hånd idag, men jeg må bare slutte å la meg forundre. Resten av fredagskvelden blir TV-kveld light. Energien og konsentrasjonen må forvaltes med omhu. Men reklamen får stå på i tilfelle det dukker opp kjentfolk. Det er like underlig hver gang. Her er reklamen for Krafttak mot kreft.




Og for én gangs skyld er det bra å gjøre som reklamen sier: Send GAVE til 2277 og støtt kreftforskningen med 80 kroner, eller gi på kreftforeningen.no Da overlever flere.

6 kommentarer:

Anette i Lakselv sa...

Nydelige dere! Ny vår, ta den med storm<3

Anonym sa...

Helt utrolig! Tenk at Anniken allerede har vært ute og gått med ny beinmarg. Ja, våren er i anmarsj og i dag strålte sola fra skyfri himmel. Jeg ønsker dere begge en fantastisk tid framover :-) Ano

Tone sa...

Anniken, du er nydelig! Gratulerer så mye med superbeinmargen - jeg håper den gjør jobben kjapt og effektivt. Og så ble jeg helt rørt av reklamen. Dere er flinke, begge to!
Stor klem fra Tone

Tone sa...

Hei Anniken. :-)

Har fulgt bloggen din en god stund, men aldri kommentert... Du skriver så levende og fint, og du virker som en utrolig flott person! Du er sterk, og har gode mennesker rundt deg, så dette klarer du.

Jeg heier på deg!!

Tone H.



Malin sa...

Wow, for en ståpåvilje! Og for et mot dere begge viser! Er helt imponert jeg. Ønsker dere det beste for tida fremover, måtte den nye beinmargen gjøre nytten sin. Klem fra en fast leser

Lillian i Valdres sa...

Fantastisk! Måtte alt det beste skje!

Legg inn en kommentar