torsdag 26. september 2013

Kropp er topp. Not!

Vi kreftoverlevere er så glade og takknemlige. Vi svever rundt på en rosa sky, ruset på ren lykke over at vi lever. For oss representerer hver dag en ny mulighet. Vi gleder oss over de små tingene og nyter nuet. Vi kreftoverlevere er de mest tilfredse menneskene på hele jorda.

Not!

Vi kreftoverlevere sliter rævva av oss for å klare bittelitt av det mesteparten av befolkningen tar for gitt: "å, jeg er sa takknemlig for at jeg maktet å stå opp i dag", "så fantastisk jeg klarer å tvinge kroppen min til å gå i en halv time", "så nydelig jeg endelig orket å dusje". Ja, vi kreftoverlevere har mye å være takknemlige for.

Som dere skjønner, er dette satt på spissen. Og som dere sikkert også skjønner, så er jeg sur. Grunnen til det er at jeg holder på å bli syk. Igjen. Jeg vet det hører med når man går på immundempende medisiner, men akkurat nå er det bare elendig timing å ligge strak ut. Jeg har nemlig fått klarsignal til å gjøre noe jeg har lengtet etter: å reise utenlands! Av helsemessige grunner kan jeg ikke reise så langt, jeg må holde meg fortrinnsvis i Nord-Europa, men det gjør ikke noe så lenge det gir meg mulighet til å ENDELIG kunne reise av sted. Det er snart tre år siden sist jeg var utenfor Norden. For ei reiseglad jente som meg er det veeeldig lenge.

I følge planen reiser vi til Amsterdam på mandag. Erlend har høstferie, og alt er pakket og klart for noen dager utenlands. Bortsett fra helsa mi. Jeg klikker over at den klikker akkurat nå. Jeg er slapp, har litt feber, er tett i brystet og har hovne lymfeknuter både her og der (heldigvis er de ømme, noe som tyder på infeksjon og ikke kreft - puh!). Skal til legen i morgen for å finne ut nøyaktig hva som feiler meg. Og til dere som tenker at det er lenge til mandag, så kan jeg informere om at det er alt for få dager til å få helsa mi på stell. Såpass kjenner jeg kroppen min. Dette er bare så typisk!

Nå skal jeg legge meg på sofaen igjen og fortsette å være sur.

:(


12 kommentarer:

Erle-Andrea sa...

Det er lov å være sur når helsa ikke spiller på lag! Og det er alltid slik at man blir dårlig når det absolutt ikke passer!
Jeg skjønner deg så godt, husker fortsatt veldig godt første utenlandsturen etter transplantasjonen... Det er noe spesielt med det.

Krysser fingrene for at du blir bedre i løpet av helgen! :) jeg heier på deg!

Lena sa...

Forstår godt at du er sur, det er du i din fulle rett til å være! Krysser alt jeg har for deg!! Hilsen fra hun med mannen som har Hodgkins xxx

Anniken sa...

Takk for fin og forståelsesfull kommentar, Erle-Andrea:)

Anniken sa...

Takk for det. Håper det går greit med deg og dere. Krysser fingrene for dere også, jeg:)

LoveAndLight sa...

Neeeeei!! Tuller du..hvordan er det mulig liksom...krysser fingre og tær for deg! Håper virkelig du kommer deg på tur! Klem

Anonym sa...

håper det ordner seg! du klager ikkje og hvis du gjør, så har du også lov til det.

Lena sa...

Han hadde siste rund med cellegift i går(8B). Nå er det "bare" å vente på tester, prøver og svar....
Det du/dere har gått igjennom de siste årene er mer enn jeg klarer å forstå. Jeg vet bare at disse 9 mnd så langt har vært j***ige!
Men jeg har lært at en klarer alt en må klare. Vi håper at han er frisk, men magefølelsen(frykten??) sier at han ikke er.
Jeg legger igjen en kommentar når vi vet utfallet.
Håper du blir frisk til mandag!!!!!! xxx

Anniken sa...

Gratulerer med siste cellegift! Etter de kjipe første dagene, skal det bare gå oppover! Da snakker vi den følelsen! Ventetiden dere har foran dere er ikke bare bare. Men du har så rett i at en klarer det en må klare. Det er jo ikke akkurat slik at man har noe valg.

Så vondt med den vonde magefølelsen. Dersom det er noen trøst så er min erfaring at den ikke alltid stemmer. Jeg har fått gode beskjeder med dårlig magefølelse, og jeg har fått dårlige beskjeder med god magefølelse. Så vi får inderlig håpe at magefølelsen din tar feil denne gangen. Er spent på hvordan det går, så legg gjerne igjen en kommentar når dere vet noe. Krysser fingrene og heier på dere! Stor klem

Anniken sa...

Dette var jo et overdrevet klageinnlegg, men jeg er ganske irritert, ja. Men vi får håpe immunforsvaret mitt klarer å hanskes med ulumskheten før den bryter helt ut. Det hadde jo vært innmari ålrait, for jeg har gledet meg så lenge til tur!

Anonym sa...

Jeg skulle så gjerne låne deg helsa mi for ei uke, slik at du fikk denne turen nå. Tenk om det hadde vært mulig....Men jeg ønsker deg lykke til hos legen, og tenker på deg framover!

Anonym sa...

Sender mange mange varme tanker og ber om att du kommer deg på tur lykke til Anniken

Anonym sa...

Da ble det tur på dere kjempe bra

Legg inn en kommentar